در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل غرب‌آسیا: همدستی آمریکا در جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم غزه غیرقابل انکار است+ فیلم

صدرالحسینی با بیان اینکه همدستی آمریکا در جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین غیرقابل انکار است، گفت: خودسوزی سرباز آمریکا در حمایت از ملت فلسطین موجب بیداری مردم جهان، به‌ویژه مردم آمریکا و نیروهای نظامی این کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ - 27February 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه، عملیات «طوفان‌الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذر ماه ۱۴۰۲ آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و این رژیم برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات خود علیه غزه را از سرگرفت. رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها از ۱۵ مهرماه برای جبران شکست غیر قابل ترمیم خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

آمریکا بار‌ها پیش‌نویس قطعنامه پیشنهاد آتش‌بس فوری در نوار غزه را وتو کرده است؛ از سوی دیگر با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت میشیگان آمریکا، گروهی به تازگی با تجمع در این ایالت از رای‌دهندگان خواستند مخالفت خود را با سیاست‌های جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنگ غزه نشان دهند.

در ادامه اعتراض به حمایت بی‌چون و چرای آمریکایی‌ها از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد. این افسر سابق آمریکایی فریاد می‌زد: «من در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین شریک نخواهم بود، فلسطین را آزاد کنید.»

کارشناس مسائل غرب‌آسیا: خودسوزی سرباز آمریکایی در حمایت از ملت فلسطین موجب بیداری مردم جهان می‌شود/ همدستی آمریکا در جنایت صهیونیست‌ها در غزه غیرقابل انکار است

در همین خصوص «سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس پیرامون واقعه خودسوزی سرباز ارتش آمریکا در حمایت از ملت فلسطین و تاثیر آن بر افکار عمومی آمریکا، اظهار داشت: اتفاق مهم و قابل توجهی که در واشنگتن و در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا روی داد را نباید به‌عنوان یک حادثه زودگذر تلقی کنیم؛ این اتفاق بزرگ موجب بیداری قابل توجهی در بخش گسترده‌ای از مردم جهان بویژه مردم آمریکا و بویژه نیرو‌های نظامی آمریکا خواهد شد.

صدرالحسینی با اشاره به اینکه این واقعه نشان داد که هنوز وجدان انسان‌ها بیدار است، افزود: در واقع این اتفاق به این مفهوم است که وجدان انسان‌ها، حتی تعدادی از نیرو‌های نظامی آمریکا هنوز بیدار است و در مقابل جنایاتی که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده و همچنان هم می‌شود و از همه مهم‌تر به دستور ارتش آمریکا انجام می‌شود، بیداری و وجدان درونی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این واقعه فردی نظامی که با دستور فرماندهان ارشد ارتش آمریکا در جنایات غزه شرکت کرده بود، می‌آید و با شعار آزادی غزه و آزادی فلسطین خودش را در مقابل دیدگان مردم دنیا به آتش می‌کشد، نشان‌دهنده این موضوع است که این اتفاقات می‌تواند باعث حرکت‌های گسترده‌ای در بین مردم بیدار دل سراسر دنیا شود.

صدرالحسینی اضافه کرد: در حقیقت باید بگوییم که این واقعه پیام و هشداری به رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم به‌خصوص آمریکا بود که اقدامات جنایتکارانه آن‌ها را در حق مردم مظلوم غزه افشا خواهد کرد.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا یادآور شد: به نظر می‌رسد، مجموعه امپراتوری رسانه برای جلوگیری از انتشار هرچه بیشتر این ویدئو و به ویژه شعار‌هایی که این فرد می‌داد، تلاش گسترده‎ای کرده است، اما با توجه به اینکه امروز رسانه‌ها دیگر منحصر به رسانه‌های جهان غرب نیستند این فیلم در سراسر دنیا منتشر شده است.

وی عنوان کرد: البته احتمالا ارتش آمریکا با سناریو سازی گوناگون فرد یادشده را فردی دیوانه و دارای مشکلات روانی معرفی خواهد کرد و تلاش می‌کند این واقعه مهم و تاثیرگذار را به یک موضوع پیش پا افتاده و غیرمهم تبدیل کند. اما آن چیزی که اتفاق افتاد غیرقابل بازگشت است و تاثیرات آن بر روی نیرو‌های نظامی شرکت کننده در این جنایت، چه آمریکا و چه کشور‌های دیگر غیرقابل انکار خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار