رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

بیشترین میزان حکمرانی آینده در فضای مجازی خواهد بود

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر ضرورت تشکیل ارتش فضای مجازی، گفت: بیشترین میزان حکمرانی آینده در فضای مجازی خواهد بود و پیش‌نیاز حکمرانی موفق در فضای مجازی، حکمرانی موفق بر فضای مجازی است. در آینده حاکمانی موفق ظاهر خواهند شد که بر فضای مجازی مسلط باشند.
کد خبر: ۶۵۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ - 27February 2024

بیشترین میزان حکمرانی آینده در فضای مجازی خواهد بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه اولین جشنواره تولیدات فضای مجازی ارتش، ضمن اشاره به سه انقلاب صنعتی تاریخ جهان، اظهار داشت: از زمان پیدایش اینترنت، دنیای یک وجهی، جای خود را به جهان دو وجهی سپرده است. وجه مجازی این جهان جذاب‌تر از وجه حقیقی آن است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: اکنون با گسترش فضای مجازی در حال تجربه انقلاب صنعتی چهارم دنیا هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنی بر اهمیت فراهم کردن زمینه‌های حضور جوانان در فضای مجازی، اضافه کرد: برخی از تنگ نظران فکر می‌کنند با محدود کردن حضور جوانان در فضای مجازی، می‌توانیم آرمان‌های خود را بهتر ترویج دهیم، اما چه بخواهیم، چه نخواهیم، در آینده بیشترین میزان حکمرانی در فضای مجازی صوت خواهد گرفت؛ تا زمانی که حاکمان نتوانند بر فضای مجازی مسلط شوند، نمی‌توانند در حکمرانی مجازی به موفقیت برسند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی بیشتر فرصت است تا تهدید، بیان کرد: اگر زمان، مخاطب و ابزار‌ها را به درستی شناسایی کنیم و تمام ظرفیت‌های خود را بسیج کنیم، می‌توانیم به خوبی از موجودیت خود دفاع و در برابر مشکلات، فرصت‌آفرینی کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در یکی از بیانات «کیمیایی خود» خطاب به عموم مردم، از جمله روحانیون، استفاده از اینترنت، رایانه و فضای مجازی را برای انتقال و ترویج حق بین مستمعان فرصتی فوق‌العاده دانسته و به استفاده از آن‌ها تاکید فرموده اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در پایان ضمن تشکر از مسئولان، فرماند‌هان و مبلغین ارتش انقلابی، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در فضای مجازی نیز همانند فضای مجازی قاعده «نفی سبیل» را اجرا کنیم، باید در این جغرافیا نیز حضور پیدا کرده و برای آن برنامه داشته باشیم. در گذشته مبلغین دینی و مخاطبان آنان در فضای حقیقی و فیزیکی بودند، ولی اکنون جوانان در فضای مجازی هستند و مبلغین در فضای حقیقی؛ از این رو ما نیز باید در این فضا حضور یافته و به فعالیت‌های متناسب بپردازیم که این جشنواره با همین هدف برپا شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار