حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی:

حضور راویان حماسه در ۵۰ درصد شعب أخذ رأی در خراسان رضوی

طباطبایی گفت: راویان حماسه که متشکل از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم هستند با هدف آشنایی با انتخابات و روایتگری حماسه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، در ۵۰ درصد شعب أخذ رأی در استان خراسان رضوی حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۶۵۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ - 28February 2024

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی: حضور راویان حماسه در ۵۰ درصد شعب أخذ رأی در خراسان رضویبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «سید هادی طباطبایی» معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی امروز در نشست خبری استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات از خرداد ماه و برگزاری ۳۷ جلسه، اظهار داشت: در مجموع چهار هزار و ۳۲۷ شعبه أخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است که ۵۰ درصد آن‌ها به حضور راویان حماسه که دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم هستند، اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ حوزه اصلی و ۷۴ حوزه فرعی در استان، گفت: تمام پشتیبانی‌های لازم برای انتخابات صورت گرفته و موارد مورد نیاز به شهرستان‌ها ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در خصوص اعضای شعب أخذ رأی، گفت: هر شعبه ۱۷ تا ۲۱ نفر عضو دارد که شامل ناظران شورای نگهبان، بازرسان وزارت کشور، اعضای شعبه به انتخاب هیئت اجرایی و نماینده فرماندار به عنوان حل مشکلات در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت.

طباطبایی از حضور راویان حماسه در ۵۰ درصد شعب أخذ رأی خبر داد و افزود: این دانش‌آموزان با هدف آشنایی با انتخابات و روایتگری حماسه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، در شعب حضور خواهند داشت.

وی گفت: تعداد واجدین شرایط رای در استان ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر هستند که ۲۵۰ هزار نفر رای اولی هستند. 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود دو صندوق آبی برای انتخابات خبرگان رهبری و یک صندوق قرمز برای شورای اسلامی، تصریح کرد: در مشهد پنج نماینده، در نیشابور و سبزوار دو نماینده و در سایر شهرستان‌ها یک نماینده برای رای خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی همچنین از رقابت ۸۱۵ نامزد انتخاباتی در استان برای ۱۸ کرسی مجلس خبر داد و گفت: ۳۰ نفر از این نامزد‌ها تحصیلات حوزوی، ۳۳ نفر دانش‌آموخته کارشناسی، ۶۳۷ نفر کارشناسی ارشد و ۱۱۴ نفر مدرک دکتری دارند.

طباطبایی در خصوص زمان أخذ رأی، افزود: أخذ رأی از ساعت ۸ صبح روز جمعه یازدهم اسفند آغاز و تا ۶ بعدازظهر ادامه خواهد داشت و به صورت مقطعی تا ۹ شب تمدید می‌شود.

وی همچنین از تشکیل هیئت بررسی تبلیغات نامزد‌ها خبر داد و گفت: با توجه به قانون جدید، تمهیدات لازم برای تبلیغات مجازی نامزد‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در پایان با اشاره به شماره ۱۱۱ استانداری برای رسیدگی به شکایات و درخواست شعب سیار، بیان داشت: هشت کمیته زیر نظر ستاد انتخابات استان برای برگزاری پرشور این حماسه سیاسی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها