کارشناس مسائل غرب‌آسیا:

خودسوزی افسر آمریکایی نتیجه حمایت غربی‌ها از نسل‌کشی در غزه است

قنادباشی گفت: خودسوزی افسر آمریکایی در اعتراض به نسل‌کشی در غزه به بهترین شکل ممکن همدستی آمریکا را در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین آشکار ساخت.
کد خبر: ۶۵۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰ - 29February 2024

نگرانی‌ نهادهای امنیتی صهیونیستی از افزایش تمرد نظامیان/ خودسوزی افسر آمریکایی نتیجه حمایت غربی‌ها از نسل‌کشی در غزه است«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به تاثیر خودسوزی افسر نیروی هوایی ارتش آمریکا در اعتراض به همدستی آمریکا در جنایات صهیونیست‌ها در غزه اظهار داشت: موارد زیادی غیر از خودسوزی افسر نیروی هوایی ارتش آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین وجود دارد که بیشتر به‌صورت تمرد از فرامین در ارتش این کشور بوده است؛ اما آمریکایی‌ها تا به امروز تلاش کرده‌اند این موارد را پنهان کنند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با تاکید بر اینکه خودسوزی افسر آمریکایی نتیجه بی‌چون چرای حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها از نسل‌کشی در غزه است، ادامه داد: همین یک موردی که در آن افسر نیروی هوایی ارتش آمریکا موفق شده تا خودش را به مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا برساند و خود را آتش بزند، نشان‌دهنده موارد بسیار فراوانی از این دست اتفاقات بوده است.

وی به حادثه دیگری که چند ماه قبل اتفاق افتاده بود، اشاره و خاطرنشان کرد: کما اینکه در یک مورد دیگر نیز شاهد بودیم که چند ماه قبل یک خانمی در مقابل کنسولگری آمریکا چنین اقدامی انجام داده بود که در آن مورد رسانه‌ها این اتفاق را به‌صورت کامل پنهان کرده بودند و حتی اخبار مربوط به آن را هم خبرگزاری‌ها منتشر نکرده بودند.

قنادباشی این اتفاق را نمونه کامل یک وجدان بیداری انسانی دانست و اضافه کرد: خودسوزی افسر نیروی هوایی ارتش آمریکا در اعتراض به تداوم نسل‌کشی در غزه به بهترین شکل ممکن همدستی آمریکا را در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین افشا و نگرانی بزرگی را در دل ارتش آمریکا و رژیم اشغالگر و نامشروع قدس ایجاد کرد. 

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با بیان اینکه مقامات آمریکایی بسیار نگران وجهه و آبروی خودشان هستند، یادآور شد: از طرف دیگر مقامات آمریکایی به شدت نگران وجهه و آبروی خودشان هستند و امروز هم مشاهده کردیم که برخی از سناتور‌های معروف آن‌ها به صورت ناگزیر، مواضع خودشان را نسبت به جنگ غزه تغییر دادند و صراحتا اعلام کردند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید مخالفت خودش را با نتانیاهو اعلام کند.

وی با بیان خودسوزی افسر آمریکایی در حمایت از غزه مقامات آمریکایی را نگران کرده است، عنوان کرد: علت این امر هم این است که سناتور‌های آمریکایی معتقد هستند که تا امروز وجهه آمریکا در جهان بسیار آسیب دیده است. در حقیقت باید گفت که خودسوزی افسر ارتش آمریکا شوکی بزرگی به مقامات این کشور وارد کرده است.

قنادباشی با اشاره به سرایت نگرانی‌های موجود در ارتش آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی، افزود: البته این نگرانی از تمرد در نیرو‌های ارتش به رژیم صهیونیستی هم سرایت کرده است و آن‌ها از این موضوع هراس دارند که این اعتراضات فقط به صورت خودسوزی نباشد و به شکل انجام حملات به دیگران و فرماندهان نظامی خودش را نشان بدهد.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ادامه داد: نگرانی بسیار شدید دیگری هم که وجود دارد این است که از ادوات مختلف نظامی علیه مراکز و تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی استفاده شود. البته این نگرانی‌ها در گذشته هم وجود داشته است، اما امروز و با این شرایط این نگرانی‌ها بیشتر هم شده است.

وی با بیان این مهم که مردم دنیا به شدت نگران جنگ غزه هستند، خاطرنشان کرد: وضعیت موجود نشان دهنده این موضوع است که مردم سراسر دنیا در مورد جنگ غزه بسیار نگران و ناراحت هستند و زمانی که یک ارتشی آمریکایی که آموزش هم دیده نمی‌تواند در این نسل‌کشی شرکت کند، بسیاری از افراد دیگری هم هستند که نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند.

قنادباشی در پایان صحبت‌های خود گفت: این تمرد می‌تواند در میان نظامیان ارتش‌های مصر و اردن هم روی بدهد؛ کما اینکه هم مقامات مصری و هم مقامات اردنی که هم مرز فلسطین اشغالی هستند پیوسته پیام‌های را به واشنگتن مخابره می‌کنند که آمریکا مانع تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود، زیرا ما نه‌تنها نمی‌توانیم مردم خودمان را کنترل کنیم که ممکن است شاهد تمرد‌هایی در ارتش‌های خودمان باشیم. بر همین اساس ممکن است نتیجه این باشد که ارتش به صورت خودسر و مردم به صورت خودجوش به سمت مرز با فلسطین اشغالی حرکت کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها