یادداشت/ صادق چگینی

بی تفاوت نباشیم مجلس مدرس می‌خواهد

کسانی بر صندلی های مجلس می نشینند که تصمیم آنها بر زندگی صدها نسل ما تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ - 01March 2024

گروه استان های دفاع‌پرس - صادق چگینی؛ انتخابات تنها مسیر انتخاب مسئولانی است که در بحث جمهوریت نظام اسلامی مسئولیت را با رای مردم به امانت برای یک دوره تعیین شده می‌پذیرند. ریل گذاری امور مردم توسط نهاد‌های انتخابی شکل می‌گیرد. 

اگر مردم به قدرت مجلس پی ببرند قطعا در انتخاب افراد دقت لازم را خواهند داشت و به هر کسی که شعار‌های عوام فریبانه می‌دهد رای اعتماد نمی‌دهند، بسیاری از نامزد‌ها با شعار‌های عمرانی، راه، کشاورزی در حوزه اجرا به گونه‌ای وانمود می‌کنند که تمام مشکلات را با لشکر تک نفره به سرانجام عافیت رسانده اند و به جای تسهیل قوانین و ریل گذاری درست برای نظارت بر اجرا پا توی کفش دولت می‌کنند و از نا آگاهی هواداران خود سواستفاده می‌کنند. 

کسانی که در ابتدای امر با عوام فریبی به مجلس می‌روند نمی‌توانند مسیر درستی را برای مردم ترسیم کنند لذا بیشترین اتفاقات در حوزه مسئولیت آن‌ها رقم خواهد خورد. مردم باید به دنبال نامزد‌هایی باشند که درمان درد را داشته باشند و به دنبال اصلاح قوانین باشند تا مردم از در پناه قانون منتفع شوند.  

در حوزه تورم، بیکاری، مسکن، خودرو، قاچاق کالا و سوخت، معیشت، اختلاس و فساد در بانک‌ها در ۱۲ سال اخیر همواره توسط مردم بیان شده است، اما مجلس و نمایندگان هر بار با طرح قوانین ناکارآمد مردم را سردرگم و ناامید کردند. قوانین را به گونه‌ای تصویب و اجرا می‌کنند که قشر مستضعف جامعه توان اجرای آن را ندارد. 

قوانین باید در جهت رفاه و بهره مندی مستضعفین باشد نه اینکه طرح‌هایی مانند مسکن ملی با اقساط خارج از عقلانیت و واقعیت جامعه اجرا شود که در نهایت لقمه چربی برای سرمایه دار‌ها و اقشار مرفه در پناه قانون ناکارآمد فراهم شود.

لذا مجلس به عنوان پرقدرت‌ترین نهاد قانونگذار در همه حوزه‌ها نیازمند نمایندگانی است که با درایت و متخصصانه اقشار ضعیف جامعه را در پناه قانون تقویت نمایند. انقلاب ما توسط مستضعفین به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) بیشترین تاکید و توجه به این قشر را داشت و با کاخ نشینی و عافیت طلبی مسئولان به شدت مخالف بود. 

اما عدم شرکت در انتخابات یعنی بی تفاوتی به سرنوشت خود و کشور است، زیرا با خالی کردن میدان، کسانی بر مجلس مسلط خواهند شد که تصمیمات آن‌ها برای صد‌ها نسل ما اثر گذار خواهد بود. صندلی مجلس میراث ماندگار سید حسن مدرس است که در تصمیمی جانانه ایران را از ورطه تجزیه و سقوط نجات داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار