حسرت رزمندگان دانش آموز دفاع مقدس برای رای دادن در جبهه‌ها

«سیدرضا متولی» یادگار هشت سال دفاع مقدس و رزمنده لشکر ۱۹ فجر فارس در مطلبی به تشریح حال و هوای انتخابات در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و چگونگی اخذ رای رزمندگان پرداخت.
کد خبر: ۶۵۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰ - 05March 2024

حسرت رزمندگان دانش آموز دفاع مقدس برای رای دادن در جبهه‌هابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «سیدرضا متولی» از پیشگسوتان هشت سال دفاع مقدس و رزمنده لشکر ۱۹ فجر استان فارس در جنگ تحمیلی در مطلبی در خصوص رای دادان در جبهه‌ها آورده است:

متولی در یادداشت خود می‌نویسد: 

دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۶ فروردین ۱۳۶۳ بود و سن رای دهندگان در آن سال‌ها باید ۱۵ سال کامل باشد.
این در حالی بود که گروهی از رزمندگان نوجوان و دانش آموز در سنین ۱۳ تا ۱۵ سال بودند که هنوز ۱۵ سال کامل نرسیده بودند، یعنی حق دادن رای نداشتند و نداشتیم!

سوم اسفند ۶۲ عملیات بزرگ و سخت آبی، خاکی خیبر شروع شده بود و پس از چند روز از عملیات در حال دفاع از پاتک‌های سهمگین دشمن بعثی که با سلاح شیمیایی بصورت گسترده همراه شده بود.

بیشماری از بچه‌ها با جراحات شیمیایی تاول زا و سوختگی شدید جلدی از صحنه‌ی نبرد بالاجبار خارج شده بودند و بعضا در نقاهتگاه‌ها در شهر‌های خود، تحت درمان بودند و عده‌ای هم جراحت‌های خیلی شدید داشتند به چند کشور خارجی اعزام شده بودند.

حال در اواخر فروردین ۶۳، حوزه‌های سیار اخذ رای به نقاهتگاه‌ها می‌آمدند. ولی تعدادی سن مان به دادن رای نرسیده بود و فقط نظاره گر انتخابات و... بودیم.

مطلبی بود که دیدم، هیچ کسی توجهی نکرده بود و اتفاقا در آخرین ساعات رای گیری دوازدهمین انتخابات مجلس یکدفعه بیادم آمد که چه باحسرت به رای دادن سایر بچه‌ها مینگریستیم.

یادش بخیر که گذشت آن زمان‌ها که آنسان گذشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها