تلویزیون مصر: مذاکرات آتش بس غزه فردا در قاهره آغاز می شود

تلویزیون مصر به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور گزارش داد که مذاکرات آتش‌بس برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار تحت محاصره و اشغالی غزه، فردا یکشنبه در قاهره از سر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ - 02March 2024

تلویزیون مصر: مذاکرات آتش بس غزه فردا در قاهره آغاز می شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تلویزیون مصر امروز (شنبه) به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور گزارش داد که مذاکرات آتش‌بس برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار تحت محاصره و اشغالی غزه، فردا یکشنبه در قاهره از سر گرفته خواهد شد.

این مقام مصری که خواست نامش فاش نشود، گفت که مذاکرات جاری برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه فردا در قاهره ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به «پیشرفت» در مذاکرات برای اعلام آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان، گفت: همه طرف‌ها در مذاکراتی که فردا آغاز می‌شود، شرکت خواهند کرد.

در حالی که تلاش کشور‌های میانجی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده است که طی روز‌های آتی حملات گسترده‌ای به رفح انجام خواهد داد؛ حملاتی که با چراغ سبز دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده صورت می‌گیرد.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و آوارگان در این منطقه با کمبود شدید آب آشامیدنی، مواد غذایی و امکانات حداقلی برای زندگی مواجه هستند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با محاصره شدید نوار غزه، از ورود کمک‌های بشردوستانه بین المللی به این منطقه جلوگیری می‌کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار