برگزیده جشنواره تئاتر فجر:

بچه‌ها بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند

حاجی‌زاده، با بیان اینکه بچه‌ها بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند گفت: وقتی نقش پسر فلسطینی را بازی می‌کردم، خیلی غمگین بودم؛ «نه به جنگ» پیام اصلی اجرای نمایش «خونِ» است که حرف دل تمام بچه‌هاست.
کد خبر: ۶۵۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 03March 2024

بچه‌ها بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سلام؛ به گالری ما خوش اومدید؛ ما در این گالری آثاری از معروف‌ترین آرتیست (هنرمند)‌ های ایران و جهان رو براتون به نمایش می‌ذاریم...»؛ هیچ تبلیغاتی در میان نیست، این خلاصه داستان نمایش «خونِ» به نویسندگی حسین قاسمی‌هنر و عطیه علی همتی است که خود قاسمی‌هنر آن را کارگردانی کرده است.

«بهزاد حاجی‌زاده» بازیگر ۹ ساله این نمایش است، که نقش مرد راوی جنگ را ایفا می‌کند و در انتها نقش پسری فلسطینی را در «خونِ» بازی می‌کند، نمایشی که مهمترین پیام آن «نه به جنگ» است... و شگفت‌آفرین چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر امسال شد، و جایزه «بهترین بازیگر» این دوره را دریافت کرد.

آرزویم بازی در کنار هادی حجازی‌فر، رضا عطاران و شهاب حسینی است

حاجی‌زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: در این نمایش حدود ۳۰ دقیقه صحنه جنگ را بازی می‌کنم، صحنه‌هایی از جنگ کشور‌های مختلف، از لهستان و اوکراین تا فلسطین.

وی گفت: تا کنون در ۷ فیلم کوتاه بازی کردم، در مدرسه هم تئاتر بازی می‌کنم، بازیگری در تئاتر را از سال پیش شروع کردم، و دوست دارم روزی در مقابل دوربین‌های سینما بازی کنم، در کنار بازیگران بزرگ سینما.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: آرزو و افتخار من این است که با همزبانم هادی حجازی‌فر، رضا عطاران و شهاب حسینی بازی و با کارگردان‌ها و بازیگر‌های حرفه‌ای کار کنم.

بچه‌ها بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند

حاجی‌زاده گفت: تئاتر را با روش (متد) هندسه بازیگری در آموزشگاه هنر و سینما، تمرین کردم، استادم داریوش موحد مرا به این نقطه رساند، از او تشکر می‌کنم، جایزه‌ام را خیلی دوست دارم، حالا توقع از خودم بیشتر شده، دیگران هم توقع بیشتری از من دارند.

وی افزود: خونِ نمایش خوبی و عمیق و ناراحت کننده‌ای بود، دوستش دارم، اول نقش مرد ۴۰ ساله‌ای را داشتم باید ۹ کشور را با هم تعریف و اجرا می‌کردم، در انتها نقش یک پسر فلسطینی را داشتم.

وی گفت: وقتی نقش پسر فلسطینی را بازی می‌کردم، خیلی ناراحت بودم. چون بچه‌ها بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند و پیام اصلی این اجرا «نه به جنگ» است که حرف دل تمام بچه‌هاست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها