خبری خوش برای تهرانی ها؛

خط مترو فرودگاه مهرآباد هفته آینده آغاز به کار می‌کند

خط مترو فرودگاه مهرآباد به‌عنوان متفاوت‌ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود دو کیلومتر، بیستم دی به حرکت در می‌آید.
کد خبر: ۶۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ - 07January 2016

خط مترو فرودگاه مهرآباد هفته آینده آغاز به کار می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی  دفاع پرس، با اتمام عملیات ساخت تونلها و نصب تجهیزات در بخش اعظم خط مترو فرودگاه مهرآباد، این مسیر 2 کیلومتری برای (تست سرد) آماده شد و قرار است یکشنبه بیستم دی ماه با حضور مسئولان عالی، اولین قطار در این مسیر به منظور انجام تستهای فنی به حرکت در بیاید.

خط مترو فرودگاه مهرآباد بهعنوان متفاوتترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود 2 کیلومتر، از مسیر خط 4 مترو و در ایستگاه مترو بیمه انشعاب دارد.

این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنین مبلمان داخلی واگنها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حرکت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها بهصورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این خط مترو است؛ که پیشبینی میشود روزانه از طریق این خط حدود 40 هزار نفر تردد کنند.

ناوگان مترو تهران پیش از این از طریق خط سه به ایستگاه راهآهن کشور متصل شده و علاوه بر فرودگاه مهرآباد، قرار است در آینده نیز فرودگاه بینالمللی حضرت امام خمینی(ره) از طریق مسیر خط مترو تهران- پرند به مترو پایتخت متصل شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار