روایت حماسه ملی مشارکت در انتخابات

در انتخابات مجلس یازدهم ۲۴ میلیون نفر از واجدین شرایط رأی دادند. حضوری که به دلیل شور بالای مردم در مشارکت بعد از پایان ساعت قانونی رأی‌گیری سه بار تمدید شد تا آن‌هایی که به هر علتی نتوانسته بودند پای کار بیایند، از مشارکت گسترده و تودهنی محکم به دشمن جا نمانند.
کد خبر: ۶۵۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ - 04March 2024

روایت حماسه ملی مشارکت در انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ۱۱ اسفند ماه حماسه‌ای به وسعت ایران در جای جای میهن اسلامی رقم خورد؛ حماسه‌ای که یادآور تمامی دلیرمردانی است که روح و جانشان را در راه این آب و خاک فدا کردند و یادآور تمام روز‌هایی است که ملت ایران اسلامی برای سربلندی کشور و برای دفاع از عقاید و آرمان هایشان تا پای جان در میدان ماندند. 

 روزی که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور گسترده مردم برگزار شد و انتخاباتی را رقم زد که به گونه‌ای تعیین کننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی روابط بین الملل ایران اسلامی در روز‌های آتی خواهد بود؛ روزی که با حضور حداکثری و انتخاب اصلح مردم سبب ساز رویداد‌های امیدآفرینی همچون حرکت چرخ‌های اقتصاد، تولید و رویداد‌های تحول آفرین دیگری در کشور خواهد شد.

از رأی دیروز تا سرنوشت فردا

مردم آمدند تا بار دیگر ثابت کنند، آن‌ها هستند که باید سرنوشت ساز کشور و آینده خود باشند، از منتخبان خود توقع دارند بحران‌های اقتصادی، معیشتی، زیست محیطی، بین المللی و اجتماعی را با تصمیمات سازنده و به نفع منافع عمومی کشور حل و با تصمیمات اصلح خود فرصت سازی‌های بی نظیری برای کشور خلق کنند و از آن‌ها نهایت استفاده را در راستای عمران و آبادی، توسعه و پیشرفت کشور ببرند.

همه آنچه عنوان شد، حاکی از آن است، آینده ایران در گرو رأی دیروز و انتخاب درستی است که مردم داشته اند؛ حضور گسترده مردم پای کار انتخابات بار دیگر چشم دشمنان را کور کرده است و آن‌ها را انگشت به دهان گذاشت و نقشه‌هایشان را نقش برآب کرد.

دشمنی که سیلی سخت خورد

دشمنی که مدت‌ها در تلاش بود، بلکه بتواند با انتشار اخبار ساختگی و دروغین از میزان حضور مردم بکاهد، اما واقعیت چیز دیگری شد و باز هم ملت ایران ثابت کردند هیچ تلاشی از سوی دشمن نمی‌تواند جلوی آن‌ها را برای مشارکت در انتخابات بگیرد و پیروزی باز هم از آن آن‌هاست. 

حضوری که ثابت کرد مردم اجازه هیچ‌گونه دخالتی به دشمن نمی‌دهند، می‌خواهد سیاه نمایی و دروغ پراکنی باشد یا اجیر کردن مزدورانی که بخواهند امنیت و آرامش را از مردم بستانند. 

به روایت تمام دوربین ها، اخبار و به روایت آمار و ارقام مشارکت بالای ۴۰ درصد مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از آن دست اتفاقاتی بود که باز هم دشمن را روسیاه کرد؛ دشمنی که مدام در گوش مردم می‌خواند «انتخابات را تحریم کنید»، «تمام منتخبان از قبل برگزیده شده اند» و «انتخاب شما راه به جایی نمی‌برد». دشمنی که نهایت مشارکت مردم را ۲۰ درصد برآورد می‌کرد و آن را هم خوشبینانه می‌دانست.

از شکست مفتضحانه دشمن تا حماسه ملی

آمار‌های رسمی و ثبت‌های الکترونیکی از حضور و مشارکت گسترده مردم خبر می‌دهند، همان خبری که دشمن به خودش افتاده تا راه حل و دروغ تازه‌ای سرهم کند بلکه شکست مفتضحانه اش را به شکل دیگری بپوشاند، اما این بار دیگر راه فراری برای جبران شکست نمی‌یابد.

باید گفت با وجود فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه برای تحریم انتخابات و تلاش برای حضور نیافتن مردم پای صندوق‌های رأی، حدود ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و رقم قطعی مشارکت در انتخابات بیش از ۴۰ درصد اعلام شده است.

این در حالی است که در انتخابات مجلس یازدهم ۲۴ میلیون نفر از واجدین شرایط رأی دادند. حضوری که به دلیل شور بالای مردم در مشارکت بعد از پایان ساعت قانونی رأی گیری سه بار تمدید شد تا آن‌هایی که به هر علتی نتوانسته بودند پای کار بیایند، از مشارکت گسترده و تودهنی محکم به دشمن جا نمانند.

از سیاسیون گرفته تا هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های معروف سیاسی و مسئولان لشکری و کشوری در کنار آحاد مردم آمدند تا بار دیگر ایران را به قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه برسانند.

۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دادند. از این آمار ۲۵ میلیون نفر و بیش از ۴۱ درصد در انتخابات شرکت کردند و حماسه‌ای نو در قاموس تاریخ ایران اسلامی سرودند.

منبع: راهبرد معاصر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار