مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد؛

شرکت بیش از ۱٠ هزار قزوینی در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

«محمدبیگی» از مشارکت بالای مردم استان قزوین در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: بیش از ۱٠ هزار نفر از استان قزوین در دوازدهمین دوره این جشنواره شرکت کردند.
کد خبر: ۶۵۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 05March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیین بازگشایی فاز نخست کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین همزمان با بیستمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ‌امروز با حضور مسئولان در سالن همایش و محوطه کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.
 
«فاطمه محمدبیگی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز در این مراسم شاهد برگزاری آیین بیستمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین تقدیر از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی به همراه آیین افتتاح فاز نخست بازگشایی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) هستیم.
 
وی افزود: امسال دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش های مختلف به صورت فردی، گروهی و خانوادگی برگزار شد و منابع جشنواره شامل ۹ کتاب بود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: این جشنواره به منظور آشنایی با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، معرفی منابع و تولید محتواهای فاخر در این زمینه برگزار می شود که بخش جمعی و ویژه این دوره هم با محوریت امام حسن عسگری (ع) بود.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین خوشبختانه مشارکت خیلی خوبی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی داشت به طوریکه بیش از ۱٠ هزار نفر از استان قزوین در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.
 
محمدبیگی بیان داشت: امروز در این مراسم از ۵ برگزیده ملی در بخش های مختلف جشنواره تقدیر به عمل می آید همچنین از سایر برگزیدگان استانی تقدیر می شود.
 
وی ادامه داد: سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هم کلید می خورد و تا ۳۱ خرداد ماه سال آینده با محوریت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت و بخش جمعی و ویژه سیزدهمین دوره جشنواره هم رسول گرامی اسلام خواهد بود.
 
این مسئول در بیان فرآیند برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره به شیوه های مختلفی از قبیل مسابقه کتابخوانی، بخش هنری، بخش دست سازه، کلاژ، داستان سرایی و شعر سرایی برگزار می شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تاکید کرد: جشنواره رضوی بزرگترین جشنواره کتابخوانی در سطح ملی است که استان قزوین هم یکی از متولیان برگزاری این جشنواره بوده و تمام بخش های این جشنواره با محوریت کتاب است.
 
محمدبیگی بیان داشت: بخش دیگر مراسم امروز هم مربوط به برگزاری آیین بیستمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور بود که این نهاد به عنوان نهادی نافذ و اثرگذار در حوره فرهنگی پس از مدارس و مساجد به شمار می آید.
 
این مسئول با بیان اینکه بازطراحی کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین در ۳ فاز تعریف شده است، گفت: فاز نخست آن امروز با مساعدت معاونت توسعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شهرداری قزوین افتتاح می شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به نیاز مخاطبان به فضاهای به روز کتابخانه ای، عملا نیاز بود که در بازطراحی کتابخانه ها فضاهای جدیدی را ایجاد کنیم لذا در فضای فعلی کتابخانه ۴ سالن مطالعه استاندارد، سالن محققین، سالن مطالعه عمومی، ارائه خدمات مبتنی بر وب و خدمات نشریات و مرجع در فاز نخست اضافه شد.
 
وی متذکر شد: در فازهای بعدی هم بخش کودک و نوجوان به بهره‌برداری خواهد رسید که حدود ۲٠ میلیارد ریال برای بازطراحی فاز نخست هزینه شده و فاز دوم هم امیدواریم برای اردیبهشت ماه سال آتی آماده افتتاح شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها