رئیس جمعیت هلال احمر:

تنها ۲۵ درصد کمک‌ها وارد غزه شده است/ ۲۴ هزار نفر در سیل سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

کولیوند گفت: به دلیل جلوگیری رژیم غاصب صهیونیستی تنها ۲۵ درصد کمک‌ها وارد غزه شده است.
کد خبر: ۶۵۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ - 05March 2024

تنها ۲۵ درصد کمک‌ها وارد غزه شده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که درباره کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل و نقش حقوق بشردوستانه در غزه برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره با حضور مقامات ملی و جمعی از محققان و پژوهشگران حقوق بین‌الملل از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حملات بی‌رحمانه و نسل کشی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه و نقض آگاهانه و آشکار حقوق بشر و انسانیت در فلسطین گفت: جمعیت هلال احمر در نظر دارد در راستای وظایف و اهداف بشردوستانه و حمایت از مردم مظلوم و به دفاع غزه به عنوان رئیس کمیته ملی حقوق بشر دوستانه این کنگره را برگزار کند.

وی با بیان اینکه ۴۳ هزار نفر برای شرکت در کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در غزه ثبت نام کرده‌اند، گفت: در داخل کشور به صورت آنلاین این کنگره پخش خواهد شد. ۴۳ هزار نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده اند. ۸ هزار ۵۶۶ نفر از رشته‌های مرتبط در این کنگره شرکت کرده اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در این کنگره حقوق دانان بین المللی داخلی و خارجی را درگیر کرده‌ایم .۱۷ مقاله در ۵ پنل تخصصی ارائه می‌شود و این مقاله‌های در مجله‌های علمی پژوهشی منتشر خواهند شد. حقوق دانان ۲۱ کشور به صورت آنلاین در این کنگره حضور دارند.

کولیوند اظهار داشت: ۹۰۰ نفر هم حضوری شرکت خواهند کرد و ۱۰۶ نفر نیز مهمان خارجی در این کنگره شرکت خواهند کرد. مجمع جهانی دانشگاه‌های اسلامی هم در این نشست حضور دارند. ۵ نشست تخصصی در این کنگره تشکیل خواهد شد.

وی بیان داشت: اظهار نظر حقوق دانان و حمایت آنها از غزه ارزش زیادی دارد و در طول تاریخ هم ثبت خواهد شد و باعث اعمال فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی خواهد شد. امیدواریم هر چه زودتر آتش بس اعلام شود و مردم غزه بتوانند همانند این ۵ ماه در برابر این حملات مقاومت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند. اقداماتی هم برای آوارگی و کوچ اجباری مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی در پیش گرفته شده و در واقع تمام جنایات جنگی در غزه در حال وقوع است به حدی که معاون رئیس جمهور آمریکا هم به آن اعتراض کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به دلیل جلوگیری رژیم غاصب صهیونیستی تنها ۲۵ درصد کمک‌ها وارد غزه شده است.

کولیوند درباره زلزله سیستان بلوچستان در صبح امروز گفت: این زلزله خسارتی نداشته است.

وی افزود: هلال احمر در سیل سیستان بلوچستان به ۲۴ هزار نفر امدادرسانی کرد و ۴۸۰ تیم امدادی حضور داشتند. این کمک‌ها رسانی‌ها از طریق زمینی، هوایی، دریایی بود

کولیوند از حضور دبیر کل و رئیس سازمان امداد نجات در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از لحظه اول حادثه هلال احمر خدمت رسانی را آغاز کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار