حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس دیوان عالی کشور:

ملت ایران با رأی خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند

حجت‌الاسلام منتظری گفت: حضو بیش از ۴۰ درصد مردم پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.
کد خبر: ۶۵۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ - 05March 2024

کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا، نتیجه اصلاح قانون آیین دادرسیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات یازدهم اسفند، اظهار داشت: مردم بزرگوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حماسه‌ای که آفریدند برگ زرین دیگری بر کتاب قطور انقلاب اسلامی اضافه کردند.

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده نظام میلیارد‌ها دلار هزینه کردند و با تبلیغات شبانه‌روزی در شبکه‌ها و کانال‌های مختلف تلویزیونی و فضای مجازی به دنبال این بودند که حضور مردم در پای صندوق رأی پرشور نباشد و پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند، اما بیش از ۴۰ درصد مردم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردند و با رأی خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه عدم حضور دلالت بر این ندارد که مردم پشت به نظام کرده‌اند، گفت: تمام کشور‌های دنیا با مشکلات و کمبود‌هایی مواجه هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما مردم مؤمن و متعهد با وجود مشکلات معیشتی و برخی سوءمدیریت‌ها، همچنان به پای ارزش‌های انقلاب و اسلام ایستاده‌اند و این امر نشان از بصیرت بالای آنهاست.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: هر کدام از ما که مسئولیتی در این نظام بر عهده داریم باید قدردان این ملت فهیم و انقلابی باشیم و به سهم خود از انقلاب، ارزش‌ها و مقدساتی که ریشه در اسلام و قرآن دارد صیانت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اهتمام مجلس بر تعیین تکلیف اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که اصلاح قانون که به مجلس ارائه شده است بعد از تعطیلات نوروز در دستور کار قرار گیرد و در همین مجلس به نتیجه برسد.

منتظری افزود: اصلاح قانون آئین دادرسی کیفری برای ما حیاتی است؛ چرا که عمده فایده و نفع آن برای مردم است؛ با اصلاح قانون میزان پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور منطقی‌تر خواهد شد که نتیجه آن کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید مضاعف بر ضرورت استقلال ردیف بودجه دیوان عالی کشور خواستار پیگیری و تعیین تکلیف این مهم از طریق مجلس شورای اسلامی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باز بودن دست مدیر در اعتبارات و بودجه در جهت برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت بهتر و انجام مأموریت‌های محوله تأثیرگذار است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها