نماینده جنبش حماس در لبنان:

صهیونیست‌ها مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شوند

«احمد عبدالهادی» با بیان اینکه صهیونیست‌ها مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شوند، گفت: نتانیاهو به دنبال توافق نیست؛ مقاومت نیز از شروط خود کوتاه نمی‌آید و اسرای اسرائیلی تنها با تصمیم مقاومت آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ - 06March 2024

مقاومت فلسطین: نتانیاهو به دنبال توافق نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در گفت‌وگو با المیادین درباره تحولات مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه اظهار داشت: مقاومت به دنبال رسیدن به یک توافق شرافتمندانه بوده و بر توقف تجاوزات علیه غزه تاکید دارد و هرگز از شروط خود کوتاه نمی‌آید.

عبدالهادی اظهار داشت: ایده‌های ارائه شده توسط حماس در مذاکرات مبتنی بر ۲ مسئله اساسی است: توقف تجاوزات علیه غزه و تحقق شروط مقاومت. مذاکراتی که در قاهره انجام می‌شود درواقع امتداد مذاکراتی است که چند روز قبل در دوحه انجام شد و همچنین ادامه گفت‌وگو‌ها درباره ایده‌هایی است که در نشست پاریس ۲ مطرح شده بود.

وی افزود: برای مقاومت روشن شده که بین این طرح‌هایی که در مذاکرات و نشست‌های مذکور مطرح می‌گردد با شروطی که مقاومت ارائه داده، تفاوت زیادی وجود دارد. هیئت حماس بر این اساس به قاهره رفت که این مذاکرات دروازه‌ای برای نزدیک شدن به اجرای شروط اولیه‌ای باشد که مقاومت مطرح کرده است.

این مسئول حماس تصریح کرد: مقاومت از شروط خود عقب‌نشینی نمی‌کند و با روحیه و انعطاف‌پذیری بالا و پایبندی به شروط و ثوابت اصلی خود وارد مذاکرات شد. ایده‌های حماس که در مذاکرات مطرح شده در وهله نخست مبتنی بر توقف تجاوزات علیه غزه و پایان دادن به جنگ نسل‌کشی و گرسنگی علیه مردم فلسطین و در وهله بعدی مبتنی بر رسیدن به توافقی است که شروط مقاومت در آن اجرا شود و ما هرگز از شروط خود کوتاه نمی‌آییم.

احمد عبدالهادی گفت: مذاکرات در چنین فضایی پیش می‌رود، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر کسی است که در همه مراحل مذاکرات مانع‌تراشی کرده است. مذاکرات قاهره ادامه دارد و حماس پیشنهاد خود را ارائه کرده است، اما شواهد نشان می‌دهد که نتانیاهو تلاش دارد کارت اسرا را از دست مقاومت خارج کند. نتانیاهو به دنبال رسیدن به هیچ توافقی نیست؛ زیرا رسیدن به توافق به معنای پایان آینده سیاسی نتانیاهو است.

وی ادامه داد: بنابراین نتانیاهو در تلاش است که مانع مذاکرات شده و جنگ را طولانی‌تر کرده و آن را به کل منطقه گسترش دهد. این دلیل واقعی است که مانع به نتیجه رسیدن همه مذاکرات می‌شود. ما مجددا تاکید می‌کنیم که مقاومت به دنبال یک توافق شرافتمندانه است، اما اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند توافق را طبق شرایطی که حماس تعیین کرده تکمیل کنند، ما آماده ادامه دفاع از ملت فلسطین هستیم و همچنان با قدرت در میدان حاضریم و بر اوضاع تسلط داریم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها