مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران ابلاغ شد

«برزگر» از ابلاغ آیین نامه تسهیلات بانکی خرید و ساخت مسکن ایثارگران و خانواده معظم شهدا خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ - 06March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «عباس برزگر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسکن ایثارگران و ارائه تسهیلات در این خصوص به جامعه هدف، از جمله برنامه‌های بنیاد شهید به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن بر اساس اولویت شامل جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر والدین و همسران و فرزندان شهدا که تاکنون وام مسکن دریافت نکرده‌اند، فرزندان صغیر جانباز و آزاده متوفی یا همسر جانباز متوفی که دارای فرزند نبوده، مشروط به اینکه ایثارگر قبلا از این خدمات استفاده نکرده باشد، جانبازان ۷۰ درصد که دارای مسکن نامناسب بوده و لزوم تبدیل به احسن منزل مسکونی ضروری باشد، جانبازان تا ۲۴ درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند و ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات بانکی مسکن ایثارگران کمتر از سقف وام مصوب سال ۱۳۹۰ استفاده کرده و پس از فک رهن و تسویه وام دریافتی صرفا در قالب تسهیلات ساخت می‌توانند مجددا از این تسهیلات بهره مند شوند، است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: سقف تسهیلات سال ۱۳۹۰ در مرکز استان ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرستان ها ۲۵۰ میلیون ریال بود.

وی تصریح کرد: مطابق این بخشنامه واجدین شرایط تسهیلات مسکن می‌توانند نسبت به مراجعه به سامانه ایثار من و ثبت درخواست اقدام و پس از طی فرآیند قانونی و احراز شرایط از ابتدای سال ۱۴۰۳ به بانک‌های عامل معرفی شوند.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری با نرخ سود 4 درصد و با بازپرداخت 20 ساله پرداخت می‌شود، ادامه داد: مبلغ این تسهیلات در مراکز استان‌ها ۵ میلیارد ریال، سایر شهرستان‌ها ۴ میلیارد ریال و روستاها ۳ میلیارد ریال است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه این تسهیلات غیرقابل فروش و انتقال به غیر بوده و فروش این تسهیلات مجاز نیست، تاکید کرد: تسهیلات حمایتی غیر ایثارگری از قبیل تسهیلات کارمندی، شرکتی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار