امام جمعه دیر:

حفاظت از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت‌الاسلام «حسینی» بر حفاظت و پاسداری از محیط‌زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۶۵۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ - 06March 2024

حفاظت از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شودبه گزارس دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید علی حسینی» امام جمعه دیر امروز در آئین روز درختکاری و افتتاح بوستان دانش‌آموزی در دبیرستان دکتر «شریعتی» و «جوادالائمه» (ع) بردستان، اظهار داشت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب کاشت درخت یک کار دینی و انقلابی است.

وی افزود: درختان و جنگل‌ها علاوه بر حفظ محیط‌زیست، در بحث اقتصاد کشور نیز تأثیرگذار هستند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه بسیاری از وسایلی که روزانه استفاده می‌کنیم بوسیله چوب درختان تولید شده‌اند، بیان کرد: علاوه بر آن درختان نقش مهمی در جلوگیری از ریزگرد‌ها و جذب آب‌های سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک دارند.

وی تاکید کرد: در آموزه‌های اسلامی روایات زیادی درباره کاشت و آبیاری درختان و حفاظت از آن‌ها وجود دارد و مجموعه این آموزه‌ها نشان می‌دهد نقش درخت و جنگل و مراتع در زندگی انسان‌ها مسئله حیاتی است.

امام جمعه دیر بر حفاظت و پاسداری از محیط‌زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی افزود: مطالبه مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در طول ۴ سال در کشور را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار