امام جمعه بوشهر:

ادبیات و شعر در استان بوشهر یک فرهنگ عمومی است

آیت‌الله «صفایی بوشهری» گفت: شعر فراتر از بیان عموم انسانی است و کسی می‌تواند شعر بگوید که از قاعده عبور کرده و به کانون رسیده و به اوج می‌رود.
کد خبر: ۶۵۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ - 06March 2024

ادبیات و شعر در استان بوشهر یک فرهنگ عمومی استبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امروز در همایش بزرگداشت بی بی بلادی در دانشگاه فرهنگیان بوشهر، اظهار داشت: زیباترین، مؤثرترین و ماناترین آفرینش مفهوم در قالب بیان، شعر است. شعر دارای یک مهندسی فوق العاده پیچیده در محتوا، قالب بیان، چینش کلمات، ذات کامه و مراعات مقتضای حال و منطبق با زیست بوم حیات انسانی است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: تاریخ شعر بوشهر به زبان عربی به قرن سوم و چهارم هجری و به زبان فارسی به متاخر از آن برمی‌شود. شعر در استان بوشهر با توجه به شرایط آن کرانه و دوبیتی است و دارای ۶ ویژگی شیوایی، گویایی، رسایی، زیبایی، روایی و پرمحتوا است.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این استان شعر شروه مورد پسندتر است، گفت: در استان بوشهر و کرانه با توجه به حملات بیگانگان، کمبود‌ها و کاستی‌ها، دریایی از غم در طول تاریخ انباشته شده است، بنابراین شروه‌خوانی طرفدار دارد. شعر‌های شاعره بی بی بلادی بر همان مدار شعر در زیست بوم کرانه با همان ویژگی‌ها و یک محور فراق است. شعر فراتر از بیان عموم انسانی است و کسی می‌تواند شعر بگوید که از قاعده عبور کرده و به کانون رسیده و به اوج می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار