اجرای قریب به ۵۰۰ برنامه در هفته بزرگداشت مقام «شهید» در استان فارس

سردار «بیانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از برگزاری نزدیک به ۵۰۰ برنامه در مجموعه بنیاد شهید فارس و سایر سازمان‌های برای بزرگداشت هفته شهدا خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ - 06March 2024
اجرای قریب به ۵۰۰ برنامه در هفته بزرگداشت شهید در استان فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس فارس -رسول رحمتی، سردار «ابراهیم بیانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در نشست خبری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: ۲۲ اسفند روز شهید با سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران شده است بنیاد شهید متکفل ۲۳۰ هزار شهید سرافراز ایران اسلامی است که در عرصه گوناگون به شهادت رسیدند. به مناسبت روز شهید و سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی، طی جلسات گوناگون موفق شدیم برای نخستین بار در سطح کشور و در بین بنیاد‌های شهید استان ها، بزرگداشت شهید را تحت عنوان هفته بزرگداشت شهدا از ۱۶ تا ۲۲ اسفند به صورت ویژه برنامه ریزی کنیم.
 
وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰۰ برنامه در مجموعه بنیاد شهید فارس و سایر سازمان‌های برای بزرگداشت هفته شهدا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: عنوان نخستین روز این هفته «شهدا؛ رسالت انقلابی بصیرت و مقاومت» انتخاب شده است.  ۱۸ اسفند سومین روز از هفته بزرگداشت مقام شامخ شهید به نام «شهدا انتظار و ولایت مداری» نام گرفته که تمامی شهدا به انتظار امام عصر بوده و بال سبز انتظار آن‌ها را به سمت بال سرخ شهادت رهنما کرد بنابراین در کنار میز خدمت دائمی در محل نماز خانه بنیاد شهید فارس، میز خدمت بنیاد شهید در محل نماز جمعه سراسر استان برپا می‌شود.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه ۶۴ میز خدمت عمومی و معاضدت قضایی از امروز شروع می‌شود، یادآور شد: از ظرفیت بنیاد شهید استفاده خواهیم کرد تا وکلای که علاقه‌مند به همکاری با بنیاد برای خدمت به جامعه ایثار گری هستند را شناسایی و بکارگیری کنم. شعار شنبه ۱۹ اسفند شهدا؛ وحدت و انسجام ملی و خدمت به مردم است. همایش رابطین ایثارگری دستگاه‌ها و تجلیل از خیرین ایثار و شهادت در این روز برگزار خواهد شد و در روز یکشنبه ۲۰ اسفند با شعار شهدا؛ امید و خودباوری و کسب علم و معرفت، یادواره روز شهید در مدارس شاهد متوسط دوم توسط دانش آموزان، شب شعر انجمن شاعران در حافظیه، تجلیل از نویسندگان، شاعران و فعالین رسانه در حوزه ایثار و شهادت و اردو‌های بانوان مونث برگزار می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در ادامه سخنان خود برنامه‌های دوشنبه ۲۱ اسفند را با عنوان شهدا؛ سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده را تشریح کرد و افزود: از منتخبین جایزه ملی ایثار در این روز تجلیل خواهد شد و برگزاری مسابقه عمومی دلنوشته‌ای به شهدا، پویش ملی کتابخوانی به صورت خانوادگی، برگزاری اردوی همسران شهدای فارس، اردوی جانبازان قطع عضو به همراه خانواده و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های این روز است.
 
سردار بیانی شعار روز بزرگداشت شهدا ۲۲ اسفند را شهدا؛ عبودیت، اخلاص و معنویت دانست و گفت: در این روز زنگ شهید و میثاق با شهدا در مدارس فارس نواخته شده و رزمایش سلام شهید (دیدار با ۴ هزار نفر از خانواده شهدا) دیدار کارکنان بنیاد شهید با نماینده، ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان ها، برگزاری آیین عطر افشانی قبور مطهر شهدا، رونمایی از تصویر شهید از دیوار نگاره مرکزی شهدا، محفل انس با قرآن در گلزار شهدا‌ها همزمان با سراسر استان با عنوان اولین افطار با شهدا، تلاوت بک جز قرآن کریم به یاد شهدا در مساجد و حسینیه ها، تجلیل از خانواده شهدای کارمند ادارات، توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی و مراسم رونمایی از برنامه راوی شو، نوشت گرافی شهدا و مستند‌های شهدای شاخص و کتب تازه منتشر شده از دیگر برنامه شهدا است. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار