مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان عنوان کرد؛

اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا با ۱۰ برنامه شاخص در گیلان

«داوطلب» از برگزاری بیش از ۱۰ ویژه‌برنامه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: ملت ایران با حفظ و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه قله ایمان و اعتلا را فتح خواهند کرد.
کد خبر: ۶۵۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 07March 2024

اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا با ۱۰ برنامه شاخص در گیلانبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمدرضا داوطلب» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدای والامقام، اظهار داشت: روز بزرگداشت شهدا بهانه‌ای برای آشنایی مردم به ویژه جوانان با شهداست.

وی تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را یک جهاد فرهنگی دانست و افزود: همه ما در مقابل شهدا و ایثارگران و بزرگ‌مَنشی خانواده‌های آنان مسئولیم و باید هرچه در توان داریم به کار بگیریم تا بتوانیم بخشی از دین خود را به آنان ادا کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت روز بزرگداشت شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم، عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از مکتب عاشوراست و مقام معظم رهبری نیز همواره بر زنده نگه داشتن آن تاکید فرموده‌اند و لذا سعادت دنیا و آخرت ما در گرو پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

داوطلب در ادامه از برگزاری بیش از ۱۰ ویژه‌برنامه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا خبر داد و تصریح کرد: ملت ایران با حفظ و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه قله ایمان و اعتلا را فتح خواهند کرد.

وی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ اسفندماه و برگزاری پویش «سلام شهید» با هدف دیدار مردم و مسئولان با خانواده‌های شهدا در بازه زمانی ۱۸ لغایت ۲۲ اسفندماه را از جمله این برنامه‌ها دانست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهنگی در مجتمع خاتم‌الانبیاء (ص) رشت در بازه ۱۷ لغایت ۲۲ اسفندماه، ادامه داد: برنامه ویژه تجلیل از خانواده‌های شهدا همزمان با ۱۸ اسفندماه در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برگزار می‌شود.

وی از کاشت ۸ هزار اصله نهال به نیت ۸ هزار شهید استان گیلان همزمان با هفته درختکاری خبر داد و اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای هنرمند استان گیلان در ۱۹ اسفندماه و اجرای نمایش تئاتر در شهرستان‌های آستانه اشرفیه و بندرانزلی و لاهیجان همزمان با ۲۰ اسفندماه از دیگر برنامه‌هاست.

داوطلب با بیان اینکه همایش بزرگ قرآنی تحت عنوان «کرانه‌های نور» با محوریت نکوداشت شهدای قرآنی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور ۱۰۰۰ نفر از فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر همزمان با ۲۲ اسفندماه در گلزار شهدای رشت برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران گیلان با اشاره به آغاز ختم قرآن به نیابت از شهدا در مساجد و حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی سراسر استان تحت عنوان «بهار قرآن» همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، افزود: ۲۱ اسفندماه همایش تجلیل از مدال آوران ورزشی و نخبگان علمی و برگزیدگان قرآنی شاهد و ایثارگر در استانداری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه نقاشی و خوشنویسی با موضوع شهدا و ماه رمضان تحت عنوان «مسافران آسمان» در گلزار شهدای رشت خبر داد و تاکید کرد: این مراسم با همکاری شهرداری رشت و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از ۲۲ اسفندماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

داوطلب همچنین به برگزاری مسابقه فرهنگی «به رسم ادب» اشاره و عنوان کرد: ویژه برنامه تلویزیونی «شکوه ایثار» نیز از صدا و سیمای مرکز استان پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار