با حضور استاندار مازندران؛

کانون فرهنگی پرورشی شهید «موسوی» بهنمیر افتتاح شد

همزمان با بیست و سومین سفر شهرستانی «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران به بابلسر، کانون فرهنگی پرورشی شهید موسوی بهنمیر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ - 08March 2024

کانون فرهنگی پرورشی شهید «موسوی» بهنمیر افتتاح شدبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، همزمان با بیست و سومین سفر شهرستانی «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران به بابلسر، کانون فرهنگی پرورشی شهید «موسوی» بهنمیر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مجموعه فرهنگی و پرورشی با زیربنای ۹۳۲ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع که سال ۱۳۸۸ توسط خیّر نیک‌اندیش «رعنا تیرگر» مادر شهید موسوی اهدا و ساخته شده است.

کانون فرهنگی پرورشی شهید موسوی بهنمیر دارای چهار کارگاه، ۲ واحد اداری و ۲ سالن آمفی‌تئاتر با مجموع ظرفیت ۲۰۳ صندلی است که نخستین سالن‌های آمفی‌تئاتر شهر بهنمیر به شمار می‌آیند و یکی از نیاز‌های مهم زیرساختی شهر در حوزه برنامه‌های فرهنگی را برطرف کرده است.

علاوه بر رقم ۸۵ میلیارد ریالی که برای ساخت این مجموعه هزینه شد، تجهیز این کانون به صندلی‌ها، سیستم صوت و تصویر و سایر تجهیزات حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت که توسط اداره کل نوسازی مدارس مازندران تامین و کانون به طور کامل تجهیز شده در اختیار اداره کل آموزش و پرورش مازندران قرار می‌گیرد.

تکمیل این زیرساخت فرهنگی یکی از مطالبات جدی مردم بخش بهنمیر در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با قرار گرفتن طرح در فهرست سفر‌های رئیس‌جمهور و تامین اعتبارات مورد نیاز طی ۲ سال اخیر روند اجرایی آن شتاب گرفت و به این درخواست مهم اهالی بهنمیر پاسخ داده شد.

عملیات اجرایی این کانون فرهنگی آموزشی بخش بهنمیر سال ۱۳۸۸ با اعتبارات استانی آغاز شد. اما روند اجرایی طرح سال ۱۳۹۱ متوقف و مجدد در سال ۱۳۹۸ با پیگیری‌های اداره کل نوسازی مدارس مازندران اجرای پروژه از سر گرفته شد. این طرح همچنین از سال ۱۳۹۷ با پیگیری مسئولان شهرستان و استان در ردیف پروژه‌های دارای اعتبار ملی قرار گرفت و از سال ۱۴۰۰ با نگاه ویژه دولت سیزدهم و قرار گرفتن طرح در فهرست سفر‌های رئیس‌جمهور تزریق اعتبارات مورد نیاز، پرونده عملیات اجرایی آن بسته شد و مجتمع به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار