فرمانده فراجا خبر داد؛

آغاز طرح کنترل سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار در ۳ استان/ کاهش ۲۲ درصدی سرقت با اجرای طرح‌های هوشمند مقابله با سارقین

سردار رادان از کاهش ۲۲ درصدی سرقت با اجرای طرح‌های هوشمند مقابله با سارقین خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ - 11March 2024

اجرای پایش الکترونیک مجرمین/ کاهش ۲۲ درصدی سرقت با اجرای طرح‌های هوشمند مقابله با سارقینبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم آغاز به کار طرح پایش الکترونیکی مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای که امروز (دوشنبه) در پلیس آگاهی برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع سرقت از موضوعاتی است که دغدغه همه مردم، مسئولین و پلیس است، اظهار داشت: پلیس همواره با این دغدغه روبرو است و در همین راستا طرح‌های مختلفی برای مقابله با سرقت انجام شده که در زمان خودش اقدامات مناسب و خوبی بوده است.

سردار رادان با بیان اینکه در دوره پیش‌ رو موضوع سرقت مهمترین دغدغه پلیس بوده است چراکه هزاران سارق حرفه‌ای داریم که حبس خود را گذراندند، اما همچنان سرقت می‌کنند، گفت: موضوع کنترل سارقین و مجرمین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: راه‌اندازی قرارگاه مقابله با سرقت و گشت‌های پلیس آگاهی در کشور از جمله اقدامات کاهش سرقت است.

فرمانده فراجا ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته افزایش ۱۹ درصدی سرقت به صفر رسید و تا امروز کاهش سه درصدی داشتیم؛ در اصل شاهد کاهش ۲۲ درصدی سرقت هستیم.

سردار رادان گفت: پلیس طرحی را به قوه قضائیه پیشنهاد داد مبنی بر اینکه بتوانند سارقین پُرسابقه را کنترل کنند، که خوشبختانه این طرح با موافقت رئیس قوه قضائیه مواجه شد.

فرمانده کل انتظامی افزود: قرار است تا سارقانی که تا ۴ فقره محکومیت دارند را در این طرح به کار بگیریم، این پابند‌های الکترونیک توسط متخصصین ایرانی تولید شده است و مورد آزمایش قرار گرفته و از امروز ۲۱ اسفند در غرب استان تهران، البرز و تهران اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۱۰۰۰ سارق پابند می‌گیرند و تا پایان سال هزار و ۱۰۰ سارق با پابند کنترل می‌شوند و بعد از آن باید به پنج هزار پایش (۵ هزار سارق) در این سه استان برسیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها