سرلشکر ایزدی عنوان کرد؛

لازمه خنثی‌سازی توطئه نفوذ دشمن هوشیاری و داشتن بصیرت است/ خدشه‌دار کردن وحدت داخلی یکی از سیاست‌های نفوذ است

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر ما بیدار، هوشیار، بصیر و در صحنه باشیم مشکلات یکی پس از دیگری رفع خواهد شد و ما با اتکا به معنویت به سوی تمدن نوین اسلامی پیش خواهیم رفت.
کد خبر: ۶۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ - 09January 2016

لازمه خنثی‌سازی توطئه نفوذ دشمن هوشیاری و داشتن بصیرت است/ خدشه‌دار کردن وحدت داخلی یکی از سیاست‌های نفوذ است

به گزارش دفاع پرس از سبزوار، سی و پنجمین یـادواره شهدای هویزه با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا، آیت الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری و سخنرانی سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا در سالن شهدای هویزه جهاد کشاورزی سبزوار برگزار شد.
سرلشکر ایزدی در ابتدا این مراسم، با اشاره به حدیث سلسه الذهب اظهار داشت: کلمه "لا اله الا الله" دژ و قلعه مستحکمی است که برای هدایت ما پیش رویمان قرار گرفته لذا همه باید در این مسیر گام برداریم و شرط گام برداشتن در این مسیر، ولایت و ولایت پذیری است.
معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: بزرگداشت شهیدان، بزرگداشت آرمانهای متعالی و ارزشهای گرانقدر است. شهدا مقدسترین و ارزشمندترین سرمایه وجودی خود، یعنی جانشان را نثار دین و انقلاب کردند.
سرلشکر ایزدی افزود: شهدای هویزه نام "گروه اخلاص" را برای خود انتخاب کردند. آنها وقتی پا در میدان جهاد با دشمن گذاشتند همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند که سبب شد تا خدا با آنها معامله کند. ما در طول دفاع مقدس از این دست رفتارها زیاد داشتیم. زمانی که خداوند صدق و راستی ما را دید، خواری و ذلت را بر دل دشمن فرود آورد و پیروزی و نصرتش را بر ما نازل کرد.
وی تصریح کرد: ما کربلاهای مکرری را در سرزمین سربداران داشتهایم و این حرکتی که ما از شهدای هویزه میبینیم، در این سرزمین سابقهدار است. کاری که شهدای هویزه انجام دادند چون بر مبنای صدق بود آثارش نیز تا ابدیت پا بر جا است.
سرلشکر ایزدی ادامه داد: درسی که حماسه هویزه خلق کرد، محدود به ما نیست بلکه به همه بشریت است و باید توجه کنیم که در این راه، از اینگونه اتفاقات بزرگ زیاد رخ داده است که هر یک به عنوان سرمایهای گرانقدر و وزین برای انقلاب اسلامی هستند.
سرلشکر ایزدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف با تقدیم ارزشمندترین انسانها از تمامیت ارضی خود دفاع کرده است اظهارداشت: بعد از جنگ انقلاب ما به اقصی نقاط دنیا صادر شده است و آمریکا علی رغم تمام تلاش های خود برای جلوگیری از صدور این فرهنگ در کشور خود و دیگر کشورها نتوانسته است به موفقیتی دست پیدا کند.
وی هدف غرب را از به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه توقف بیداری اسلامی در منطقه دانست و ادامه داد: استکبار جهانی دست به یک ضد حمله زده است. او قصد دارد انقلاب اسلامی را پیش چشم جهانیان نابود کند. دشمنان اسلام با سازماندهی و بهره گیری از داعش و دیگر گروهای تکفیری، در منطقه جنگ نیابتی به راه انداخته تا از گسترش اندیشه های انقلاب اسلامی در آمریکا و اروپا جلوگیری کند. اما این اقدام او، نتیجه ای جز وارد کردن خسارات غیر قابل جبران به سرزمین های اسلامی به همراه نداشته است.
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اقدامات خصمانه و کینه توزانه آمریکا ما را بر آن داشته تا کیلومترها دورتر از مرزهای خود اقدام به دفاع کنیم گفت: جوانان ما با مجاهدت های پیروزمندانه خود در دفاع از انقلاب به شهادت می رسند و به برکت خون شهدای عالی مقام، این انقلاب امروز در یمن، بحرین، فلسطین و عراق گسترش پیدا کرده است.
وی یادآور شد: استکبار در سایه تجاوز خود به کشورهای مسلمان در پی آن است تا عوامل نفوذی خود را در منطقه سازماندهی کرده تا در داخل کشور نیز با استفاده از توان این نیروها، کشور را در جهت اهداف و مقاصد استکبار به پیش ببرد. هدف دیگر دشمن از اعمال سیاست نفوذ این است که وحدت ملت مسلمان کشورمان را خدشهدار کند؛ که لازمه آن این است که ما باید در این عرصه هوشیار و بیدار باشیم و همانطور که شهدای ما با اخلاص، از انقلاب و آرمان های آن دفاع کرده و دِین خود را به اسلام ادا کردند، ما نیز به رسالت خود عمل نموده و با ثبات قدم در راه پیشبرد اهداف عالیه اسلام گام برداریم.
سرلشکر ایزدی در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر تاثیرِ حضور مردم در تمام صحنهها، خاطرنشان کرد: اگر ما بیدار، هوشیار، بصیر و در صحنه باشیم مشکلات یکی پس از دیگری رفع خواهد شد و ما با اتکا به معنویت به سوی تمدن نوین اسلامی پیش خواهیم رفت.
گفتنی است، شهیدان حسن فتاحی ثانی، مجید کریمیثانی، محمد فاضل، مجید مهدوی و سید مصطفی مختاری پنج شهید هویزه از شهرستان سبزوار هستند که در عملیات نصر در کنار شهید حسن علمالهدی در منطقه هویزه به شهادت رسیدند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار