عبدالله دوم: تعرض‌های شهرک‌نشینان متوقف شود

پادشاه اردن در واکنش به تعرض‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به مقدسات در قدس اشغالی بر ضرورت پایان این تعرض‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷ - 11March 2024

عبدالله دوم: تعرض‌های شهرک‌نشینان متوقف شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، عبدالله دوم پادشاه اردن در سخنانی به تعرض‌های شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی واکنش نشان داد.

عبدالله دوم تاکید کرد که تعرض‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی باید متوقف شود.

از سوی دیگر معاون وزیر خارجه اردن نیز به تشدید محدودیت‌ها از سوی رژیم صهیونیستی برای حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

معاون وزیر خارجه اردن بیان کرد: اعمال محدودیت در آزادی جهت حضور در مسجدالاقصی اوضاع را به سوی انفجار سوق می‌دهد و ما نسبت به این موضوع هشدار می‌دهیم.

گفتنی است کمی پیش‌تر منابع خبری گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تشدید محدودیت‌ها برای ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی اقدام خطرناک جدیدی را در این مکان مقدس اسلامی به انجام رسانده است.

بر این اساس نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی سیم خاردار‌هایی را روی دیوار حایل مسجدالاقصی در منطقه «باب الاسباط» نصب کرده‌اند.

استاندار قدس با صدور بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: در اقدامی خطرناک و بی‌سابقه از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون، ارتش رژیم اشغالگر امروز سیم خاردار‌هایی را روی دیوار حایل مسجدالاقصی در منطقه باب الاسباط نصب کرد.

روز گذشته نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر صهیونیستی اقدامات خود در ورودی‌های مسجدالاقصی را تشدید کرده و مانع از ورود جوانان فلسطینی به این مکان مقدس جهت ادای نماز عشا و نماز تراویح شده است.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی‌های مسجدالاقصی تنها به مردانی که بالای ۴۰ سال داشته باشند اجازه ورود به این مکان مقدس اسلامی را می‌دهند. همچنین زنان فلسطینی نیز می‌توانند برای ادای نماز به مسجدالاقصی مشرف بشوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها