رئیس مرکز بسیج صدا و سیما:

بازخوانی سبک زندگی شهدا بن‌بست‌ها را می‌شکند

رمضان‌نژاد گفت: در روزگار کنونی باید سیر زندگی پرفراز و نشیب این شهید والامقام برای مردم بازخوانی و تبیین شود.
کد خبر: ۶۵۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 12March 2024

بازخوانی سبک زندگی شهدا بن‌بست‌ها را می‌شکندبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، همزمان با سی و هفتمین سالگرد شهادت سردار «مهدی فرودی» رئیس ستاد لشکر پنج نصر که در حوزه نویسندگی و تهیه‌کنندگی فعال بود، یادواره این شهید والامقام به‌عنوان شهید شاخص رسانه ملی با حضور سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق، حجت‌الاسلام‌والسلمین «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیمای استان، «جواد رمضان‌نژاد» رئیس مرکز بسیج صدا و سیما و جمعی از همرزمان شهید در مشهد برگزار شد.

رمضانژاد در این مراسم با تاکید بر اینکه شرایطی که در آن زندگی می‌کنیم، را شهدای والامقام برای ما فراهم کرده‌اند، اظهار داشت: با مطالعه زندگی بزرگانی همچون شهید فرودی به سستی و کاهلی زندگی خودمان پی می‌بریم.

وی با بیان اینکه تاکنون به شخصیت شهید فرودی آنگونه که شایسته است، پرداخته نشده، تصریح کرد: در روزگار کنونی باید سیر زندگی پرفراز و نشیب این شهید والامقام برای مردم بازخوانی و تبیین شود. 

رئیس مرکز بسیج صدا و سیما ادامه داد: شهید فرودی همچون شهید آوینی در زمان خود تاثیرگذار بود؛ بر همین اساس امروز پرداختن به شهدایی که در رسانه ملی تولید محتوا داشتند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

رمضان‌نژاد گفت: شهید فرودی از افرادی بود که مبدع جنبش زنان مسلمان بود که همزمان با سالروز کشف حجاب در ۱۷ دی ۱۳۵۶ تظاهرات بزرگی را پایه‌گذاری کرد.

وی بیان داشت: همچنین وی به حوزه بین‌الملل انقلاب اسلامی نیز توجه بسیاری داشت و برای نهضت جهان اسلامی، متناسب با اقتضای زمان تولید محتوا داشت.

 رمضان‌نژاد در این مراسم پیام پیمان جبلی رئیس رسانه ملی به یادواره شهید مهدی فرودی را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: شهیدان چراغ راه ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و شهدای رسانه روشنگر مسیری هستند که اهالی رسانه استوار و محکم در جهت تعالی ارزش‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی درآوردگاه نبرد رسانه‌ای گام برمی‌دارند.

در این پیام تصریح شده است: خدا را شاکریم که در دورانی تحول سازمان صداوسیما توجه به شهیدان اهمیت بیشتری یافته و آن‌هایی که سالیان متمادی برای ما کمتر شناخته شده یا گمنام بودند مورد شناسائی و تجلیل قرار گرفتند شهید فرودی از جمله این شهیدان بود که از فردوس خراسان به فردوس جاودان اوج گرفت و آسمانی شد.

این پیام می‌افزاید: شهید بزرگواری که به عنوان تهیه‌کننده به میدان شلمچه و عملیات کربلای چهار رفت تا انعکاس‌دهنده دلاوری‌ها و حماسه‌سازی‌های رزمندگان غیور اسلام باشد و جان عزیز خویش را برسر نشر رخداد‌ها تقدیم درگاه الهی کرد و وظیفه‌ای که امثال شهید فرودی بر دوش ما گذاشتند سنگین است.

سردار «مهدی فرودی» رئیس ستاد لشکر ۵ نصر، ۲۲ فروردین ۱۳۳۴ در «فردوس» متولد شد و سرانجام سحرگاه پنجم دی ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای چهار» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها