در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت؛

قدردانی معاون رئیس‌جمهور ایران از مواضع قطر در حمایت از مردم غزه

خزعلی در دیدار با وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر در مقر سازمان ملل در نیویورک، از مواضع دوحه در حمایت از مردم غزه قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همکاری کشور‌های اسلامی هرچه سریع‌تر آتش بس فوری در غزه برقرار شود.
کد خبر: ۶۵۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 13March 2024

قدردانی معاون رئیس جمهور ایران از مواضع قطر در حمایت از مردم غزهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده روز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه دیدار‌های دو جانبه خود در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک با «مریم بنت علی بن‌ناصر المسند» وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

دولت قطر از ابتدای جنگ اسرائیل و فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) به عنوان یکی از میانجیگران اصلی میان اسرائیل و حماس برای برقراری هر چه سریعتر آتش بس در نوار غزه بوده که رژیم تل آویو در پی عملیات طوفان الاقصی همچنان در حال بمباران این منطقه است که بر اساس گزارش‌های مستند سازمان ملل متحد، اوضاع در این منطقه بحرانی است. تاکنون تلاش‌ها برای برقراری آتش بس فوری همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان به نتیجه نرسیده است.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در ابتدای این دیدار، از مواضع دولت قطر در حمایت از مردم مظلوم غزه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با همکاری گسترده کشور‌های مسلمان، آتش بس فوری در غزه برقرار و امکان دسترسی مردم به کمک‌های بشردوستانه فراهم شود.

خزعلی با اشاره به ایده «جنبش تعهد به خانواده» که توسط رئیس جمهور اسلامی ایران هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی ملل متحد در سال جاری (۱۴۰۲) مطرح شد، از دولت قطر دعوت کرد برای احیا و ترویج ارزش‌های خانواده طبیعی و فطری به این جنبش بپیوندد.

وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر نیز با ابراز خرسندی از دیدار با معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: همکاری پایدار و گسترده در موضوعات مرتبط با زنان و خانواده بین دو کشور برقرار شود.

بن ناصر المسند تصریح کرد: کشور‌های اسلامی و بسیاری از کشور‌های غیر مسلمان، در موضوع صیانت از خانواده همسو هستند.

این مقام ارشد دولت قطر گفت: منشور ارزش‌های خانواده بدین منظور در وزارت توسعه اجتماعی و خانواده قطر تنظیم و توسط تعداد زیادی از کشور‌های آسیایی امضا شده است.

معاون رئیس‌جمهور اسلامی ایران نیز با تقدیر از وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر، از تدوین سند خانواده در معاونت زنان ایران خبر داد و پیشنهاد بررسی اسناد دو کشور برای رسیدن به سند مشترک خانواده را ارائه کرد که مورد موافقت و استقبال طرف قطری قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه این دیدار، «بحران جنسیت و شناخت انحرافی از هویت جنسی را از فجایع انسانی پیش روی نسل بشریت در جهان» دانست و «نگرانی خود را از تهدید جدی دامن‌گیر نهاد خانواده که منافع کودکان، زنان و سلامت جوامع را بخاطر انداخته است»، ابراز کرد.

خزعلی بر موضوع اشتغال، کارآفرینی و اقتصاد برای بسط تعاملات و تبادلات تجاری بین زنان دو کشور تاکید کرد که مورد استقبال مقام قطری قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهاد‌ها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» آغاز به کار کرده است. امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفتگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.

در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می‌کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می‌کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.

همچنین داده‌های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می‌دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه‌ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است.

دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخداد‌هایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار