دریادار ایرانی:

نیروهای فرامنطقه‌ای در آینده جایی در شمال اقیانوس هند نخواهند داشت

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمنان و نیرو‌های غیرموجهِ منطقه از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ناراحت هستند؛ چرا که می‌دانند در آینده جایی برای آن‌ها در شمال اقیانوس هند وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۵۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ - 13March 2024

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ کشور‌های دوست را خوشحال کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه تلویزیونی جهان امروز، درباره برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه اظهار داشت: تفاوت این دوره با ادوار گذشته در زمینه تعداد و کلاس شناور‌های کشور‌های حاضر در رزمایش است.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: امسال برای نخستین بار رزم‌ناو‌ها نیز وارد صحنه رزمایش شدند و ناوشکن‌های کشور‌های حاضر نیز با توانمندی‌های جدیدی در این دوره از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور پنج کشور ناظر (عمان، قزاقستان، پاکستان، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان) در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: هدف از حضور این کشور‌ها در این دوره، رصد کیفیت رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه است تا با کسب آگاهی‌های لازم بدانند در دور بعدی با چه ترکیبی از شناور‌ها در این رزمایش حضور داشته باشند.

وی درباره پیام حضور همزمان شناور‌های ایران، چین و روسیه در کنار هم در این رزمایش افزود: این حضور مشترک یعنی تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران، چین و روسیه به دست قوای دریایی خودشان انجام می‌شود.

دریادار ایرانی تاکید کرد: هم‌اکنون جهان از حالت تک‌قطبی خارج شده و هندسه جهانی به سمت جهان چندقطبی در حال حرکت است و در این شرایط کشور‌هایی مثل ایران، چین و روسیه با توانمندی‌های خود در دریا‌ها حضور پیدا می‌کنند تا از اقتصاد ملی و توسعه کشورشان دفاع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: کشور‌های دوست از انجام رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ خوشحال هستند، اما کشور‌های دشمن و نیرو‌های غیرموجه منطقه از انجام این رزمایش ناراحتند؛ چرا که می‌دانند در آینده جایی برای آن‌ها در شمال اقیانوس هند وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار