مجلس نمایندگان آمریکا لایحه فیلترشدن تیک‌تاک را تصویب کرد

مجلس نمایندگان ایالات متحده دقایقی پیش لایحه‌ای جنجالی را تصویب کرد که تیک‌تاک را در یک‌قدمی فیلترشدن قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۵۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ - 13March 2024

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه فیلترشدن تیک‌تاک را تصویب کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مجلس نمایندگان ایالات متحده دقایقی پیش لایحه‌ای جنجالی را تصویب کرد که تیک‌تاک را در یک‌قدمی فیلترشدن قرار می‌دهد. براساس این لایحه، تیک‌تاک برای ادامه‌ی فعالیت در آمریکا باید از بایت‌دنس (شرکت مادرش) جدا شود.

این لایحه برای تصویب نهایی باید به سنا برود. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته‌ی گذشته گفت که درصورت تصویب‌شدن لایحه در سنا، آن را امضا خواهد کرد.

قانون‌گذاران ایالات متحده با تمام توان در تلاش‌اند تا تیک‌تاک را به جداشدن از شرکت چینی بایت‌دنس مجبور کنند. آنان معتقدند که داده‌های کاربران آمریکایی تیک‌تاک در دسترس دولت چین قرار می‌گیرد و این مسئله ممکن است در‌زمینه‌ی امنیت ملی مشکل‌ساز شود.

تیک‌تاک تاکنون بار‌ها گفته است که داده‌های کاربران آمریکایی را در چین ذخیره نمی‌کند. 

لایحه‌ی مذکور که حفاظت از آمریکایی‌ها دربرابر اپلیکیشن‌های کنترل‌شده‌ی دشمن‌های خارجی نام دارد، فروشگاه‌های اپلیکیشن (مثل اپ استور و گوگل پلی) و سرویس‌های میزبانی وب را به قطع ارتباط با تیک‌تاک مجبور می‌کند. این لایحه در وهله‌ی اول روی تیک‌تاک و بایت‌دنس متمرکز است؛ اما می‌تواند برای سایر پلتفرم‌هایی نیز اعمال شود که مالکان آن‌ها «دشمنان خارجی» آمریکا هستند. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها