برگزیدگان ملی و استانی جشنواره کتابخوانی رضوی گیلان تجلیل شدند

تجلیل از ۳۶ برگزیده ملی و استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ - 14March 2024

برگزیدگان ملی و استانی جشنواره کتابخوانی رضوی گیلان تجلیل شدندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، همزمان با ماه مبارک رمضان، مراسم تجلیل از ۳۶ برگزیده ملی و استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان با حضور جمعی از مسئولین در رشت برگزار شد.

محمد جلایی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گیلان در این مراسم که با استقبال چشمگیر شیفتگان خاندان عصمت و طهارت به‌ویژه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با تاکید بر لزوم فرصت‌سازی از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت بشریت است. قرآن نسخه نجات بخش بشریت است و باید در آن تأمل و تفکر کرد.

جلایی با اشاره به برکات تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: هم نفسی و قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان آثار و نتایج فراوانی در جامعه دارد. شناخت، معرفت، علم و سعادتمندی در کتاب مشق می‌شود. قرآن کتاب هدایت بشریت به ویژه اهل تقوا و متقین است. بنده‌های خوشبخت کسانی هستند که در ماه رمضان فرصت‌سوزی نکنند و از لحظه لحظه این ماه عزیز بهره ببرند.خودشناسی و خودسازی از اهم فرصت‌ها در ماه مبارک رمضان است.

یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به شرکت کنندگان در مراسم با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، یکی از مهمترین این هدف‌ها را ترویج سبک و سیره و روش زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و نیز ائمه معصومین (ع) عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به استقبال کم نظیر گیلانی‌ها از جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: اقشار و سلیقه‌های فکری مختلف مردم از سراسر گیلان در این جشنواره شرکت کردند. این جشنواره در قالب‌های شعر، نقاشی، هنر‌های تجسمی، چهار گزینه‌ای، هنر‌های دیجیتال، نقش خانوادگی و پویش کتابخوانی در ۲ بخش فردی و گروهی (خانوادگی) برگزار شد و مورد استقبال بینظیر گیلانیان مشتاق و علاقمند به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۳۰۰۰ نفر از گیلانیان در بخش‌های مختلف دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت فعال داشتند از انتخاب ۱۰۶ برگزیده استانی و ملی شرکت‌کنندگان در این رویداد مهم کتابخوانی در کشور و استان خبر داد و گفت: امروز به نمایندگی از این افراد ۳۶ نفر در آستان مقدس و نورانی خواهر گرانقدر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تقدیر خواهند شد.

در این مراسم از ۳۶ نفر از برگزیدگان ملی و استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل و لوح یادبود و جوایز نقدی این رویداد مهم کتابخوانی به ایشان اهدا شد. همچنین در پایان این مراسم و با حضور دو نفر از کتابداران استان گیلان به نمایندگی از سوی کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، پوستر سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوئی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها