نتانیاهو شروط حماس برای آتش‌بس را نپذیرفت

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش اولیه به پاسخ ارائه‌شده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره توافق آتش‌بس در غزه، شروط این جنبش را نپذیرفت.
کد خبر: ۶۵۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ - 15March 2024

نتانیاهو شروط حماس برای آتش‌بس را نپذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این‌باره مدعی شد: موضع جدید حماس درباره مذاکرات آتش‌بس همچنان مبتنی بر «خواسته‌های بی‌اساس» است.

دفتر نتانیاهو در تقلا برای مقصر جلوه‌ دادن جنبش حماس در شکست مذاکرات مدعی شد: خواسته‌های حماس «غیرمنطقی و نامعقول» است و ما در این‌باره به کابینه جنگ اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

همزمان خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه که کابینه رژیم اشغالگر را مقصر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات تا بدین لحظه می‌دانند، خواستار موافقت مقامات تل‌آویو با شروط حماس و آزادی فرزندانشان شدند.

آنها گفتند: از نتانیاهو و کابینه جنگ می‌خواهیم که دیگر توافق تبادل اسرا را رد نکنند.

جزئیاتی از پاسخ پیشنهادی حماس

در همین راستا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: پیشنهاد حماس در مرحله اول شامل آزادی اسرای صهیونیست زن، سالمندان و بیماران در ازای آزادی حدود یک هزار اسیر فلسطینی است.

برپایه این گزارش، پیشنهاد حماس تصریح می‌کند که تاریخ نهایی خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق باشد.

رویترز همچنین اعلام کرد: پیشنهاد حماس همچنین شامل آزادی تمامی اسرای هر ۲ طرف در مرحله دوم تبادل اسراست.

حماس: هدف از پیشنهاد ارائه شده توقف همیشگی جنگ است

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس نیز در سخنانی در این‌باره اظهار داشت: پیشنهادی را ارائه کردیم که هدف آن توقف همیشگی تجاوزات به غزه، بازگشت آوارگان، امدادرسانی به ملت فلسطین در نوار غزه و تبادل اسرا است.

وی افزود: مخالفت اسرائیل با پیشنهاد ما به معنای اصرار آنها بر ادامه تجاوزات جنایتکارانه علیه ملت فلسطین است.

حمدان ادامه داد: اگر دولت آمریکا جدی است، باید تجاوزات را محکوم کند و دست از حمایت از اشغالگران بردارد.

وی همچنین تاکید کرد: دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در ریختن خون فلسطینی‌ها شریک است.

جنبش حماس شب گذشته اعلام کرده بود: در چارچوب پیگیری مذاکرات آتش‌بس از طریق برادران خود در مصر و قطر، برای توقف تجاوز نظامی به مردم غزه و کمک‌رسانی و بازگشت آوارگان به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه، دیدگاه جامع خود را که مبتنی بر این اصول و مبانی است و برای توافق ضروری است، به میانجی‌گران ارائه کردیم.

جنبش حماس افزوده است که این دیدگاه شامل مبادله اسرا نیز می‌شود و حماس به حقوق و دغدغه‌های مردم فلسطین پایبند است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار