مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تأکید کرد؛

لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان

احمدی‌نیا با اشاره به ضرورت انتقال دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده، گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان یک ضرورت است.
کد خبر: ۶۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 15March 2024

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان یک ضرورت استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «مسعود احمدی‌نیا» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک حلول ماه رمضان و روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: ۲۲ اسفند سال ۵۸ سالروز فرمان امام (ره) مبنی بر تأسیس نهاد مقدسی به نام بنیاد شهید است.

احمدی‌نیا ادامه داد: نگاه امام (ره) صرفاً تشکیل یک اداره نبوده؛ زیرا سازمان بنیاد شهید محصول نگاه بصیرتی امام راحل به جایگاه شهادت بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: هرجا که نگاه امام (ره) را بررسی کنیم، ریشه در نهضت امام حسین (ع) دارد، نهادینه شدن فرهنگ عاشورا در جامعه آرزوی امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) آرزو داشتند که پرچم جمهوری اسلامی به عنوان پرچم آزادی‌خواهی در تمام جهان به اهتزاز درآید. امام (ره) قدرت جهانی را به ملت ایران هدیه داد و امروز ما به عنوان امانتدار جمهوری اسلامی در مقابل خانواده شهدا وظایفی را بر عهده داریم که قطعاً مهم‌ترین وظیفه امروز ما ولایتمداری و عمل به منویات ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین حفظ وحدت و همدلی است.

احمدی‌نیا تصریح کرد: انتظاری که امروز خانواده ایثارگران و شهدا از ملت ایران دارند، این است که به سیره شهدا وفادار باشیم؛ در این راستا لازم است که نسبت به تبیین واقعیت‌ها در مقابل جنگ ترکیبی دشمن فعال‌تر عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: امروز در نظام اسلامی مسئولیت مهم صیانت از سرمایه اجتماعی به‌ویژه جوانان را بر عهده داریم و ضرورت دارد که فرهنگ ایثار شهادت را برای قشر مهم جامعه یعنی جوانان به خوبی تبیین کنیم. امروز اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند، باید به وظیفه خود یعنی ایستادگی در مقابل استکبار عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها