تور گردشگری مقاومت در کرمان برگزار می‌شود

«شیخ‌شعاعی» گفت: برگزاری تور گردشگری اماکن تاریخی و تور گردشگری مقاومت، از برنامه‌های ایام نوروز در کرمان است.
کد خبر: ۶۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ - 16March 2024

تور گردشگری مقاومت در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «عبدالرضا شیخ‌شعاعی» معاون فرهنگی شهردار کرمان، در تشریح برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در کرمان، با بیان اینکه این برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌های روزانه و برنامه‌های ویژه نوروز برگزار می‌شود، اظهار داشت: ازجمله برنامه‌های نوروز سال ۱۴۰۳، استقرار ایستگاه راهنمای مسافر در ورودی‌های شهر کرمان و پنج نقطه از شهر است.
 
وی افزود: در این ایستگاه‌ها، افراد آگاه و کاربلد راهنمای گردشگری که اِشراف خوبی نسبت به اماکن تاریخی و گردشگری کرمان دارند و می‌توانند پاسخگوی خوبی برای پرسش‌های گردشگران و مهمانان نوروزی باشند، مستقر می‌شوند.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، از توزیع نقشه‌های راهنما در ایستگاه‌های راهنمای مسافر خبر داد و اظهار کرد: در این نقشه‌ها، حوزه گردشگری مقاومت، اماکن گردشگری و تاریخی و اماکن اقامتی شهر کرمان مشخص شده و از این طریق اطلاعات کاملی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.
 
شیخ‌شعاعی، به نصب بیلبوردها و تابلوهای شهری با عنوان «بهار در بهار» اشاره کرد و افزود: در این تابلوها توأمان به موضوع ماه مبارک رمضان و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر کرمان پرداخته شده است. همچنین دو مسابقه برای ایام نوروز طراحی شده که شامل «عکاسی از اماکن تاریخی شهر کرمان» و مسابقه «خاطرات کرمان‌گردی» ویژه مسافران نورزوی است.
 
معاون فرهنگی شهردار کرمان تصریح کرد: نمایشگاه سفره‌های هفت‌سین در بازار «قلعه‌محمود»، جشنواره «بادبادک‌ها» در محوطه «گنبد جبلیه»، استقرار ایستگاه بازی و سرگرمی برای کودکان در گلزار شهدا، برگزاری افطاری ساده در دو بوستان شهر و برگزاری تور گردشگری اماکن تاریخی و تور گردشگری مقاومت، از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در ایام نوروز است.
 
شیخ‌شعاعی، از افزایش ساعت کار موزه و مجموعه‌های گردشگری شهرداری کرمان تا ساعت ۲۰ در ایام نوروز خبر داد و با بیان اینکه این سازمان برنامه‌های دیگری نیز برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تدارک دیده بود که به‌دلیل ملاحظات امنیتی برگزار نخواهد شد، گفت: بخشی از این برنامه‌ها مانند جشن‌های شبانه ماه مبارک رمضان در میدان «ارگ»، جشن‌های نوروزی در پردیسان «قائم(عج)»، نمایشگاه صنایع دستی در پیاده‌راه «شهید تجلی»(گذر صنایع دستی) و کارناوال شادی با حضور عمونوروز و حاجی‌فیروز همراه با اجرای موسیقی سنتی، اطلاع‌رسانی شده بود که به‌دلیل ملاحظات امنیتی برگزار نخواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها