فرماندار رشت در نشست شورای مشورتی ایثارگران:

فرهنگ ایثار و شهادت سبب پیشرفت کشور شد

«عاشوری» با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت سبب پیشرفت کشور شد گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا و استفاده از راویان برای تبیین جانفشانی‌های شهدا برای نسل جوان راهگشا خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ - 17March 2024

فرهنگ ایثار و شهادت سبب پیشرفت کشور شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «کیا عاشوری» فرماندار شهرستان رشت امروز در نشست شورای مشورتی ایثارگران شهرستان رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه میهمانی خدا و فرصت رسیدن به قرب حضرت حق بوده لذا سال جدید، همزمانی با ماه میهمانی خداست، شأن و منزلت ماه مبارک رمضان در ایام تعطیلات نوروز حفظ شود.

وی با بیان اینکه ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند، گفت: جوانان و نوجوانان تجربیات جانبازان و ایثارگران را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عاشوری با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران، بهترین الگو برای انتقال پیام شهدا به نسل امروز جامعه هستند، ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت سبب پیشرفت کشور جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی سبب شکوفایی استعداد‌ها و خودکفایی در صنایع نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران شد، گفت: ۸ سال دفاع مقدس کشور را بیمه کرد.

فرماندار رشت امنیت امروز کشور را نتیجه جانشفانی‌ها و دلاورمردی‌های شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: همه ما مدیون شهیدان و ایثارگران هستیم.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان جان بر کف اسلام در دوران دفاع مقدس به نوعی مقابل تمامی کشور‌های جهان ایستادگی و مقاومت کردند، تصریح کرد: این مهم بیانگر آن است که این جنگ غیرعادلانه و غیرمنصفانه بود.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه فرهنگ جهاد و شهادت سبب مانایی ما شد، اضافه کرد: هر کسی که توانست خط و مشی شهدا را در جامعه پیاده کند قطعاً آخرت خود را بیمه کرده است.

عاشوری با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا سراسر درس است، تصریح کرد: ما نیازمند تقویت ایثار و شهادت هستیم و قطعاً برگزاری یادواره‌های شهدا و استفاده از راویان برای تبیین جانفشانی‌های شهدا برای نسل جوان راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار