گزارشگر ویژه سازمان ملل:

شواهد زیادی درباره «نسل‌کشی» صهیونیست‌ها در غزه وجود دارد

یک گزارشگر حقوق بشری سازمان ملل می‌گوید که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در غزه دست به نسل کشی زده است.
کد خبر: ۶۵۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ - 27March 2024

گزارشگر ویژه سازمان ملل: شواهد زیادی درباره «نسل کشی» اسرائیل در غزه وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس، یک گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش تحقیقی خود می‌گوید که صهیونیست‌ها در غزه مرتکب نسل‌کُشی شده‌اند. براساس گزارش بی.بی.سی، «فرانچسکا آلبانزه» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی روز سه‌شنبه این گزارش خود را به اعضای شورای حقوق بشر در ژنو ارائه کرده است.

اتهام نشل کشی علیه صهیونیست‌ها در حالی منتشر شده است که فشار‌های بین‌المللی علیه تل‌آویو برای توقف جنگ در غزه و لزوم حفاظت از غیرنظامیان شدیدا افزایش یافته است. آلبانزه در گزارش خود اینگونه نتیجه‌گیری کرده است که «شواهد منطقی زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند که جرم نسل‌کُشی علیه گروهی از مردم در غزه رخ داده است.»

گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش خود به سه عنصر مربوط به تعاریف حقوقی نسل‌کُشی اشاره می‌کند که در غزه از سوی ارتش صهیونیستی برآورد شده است. کشتار اعضای یک گروه خاص از مردم. ایجاد آسیب‌های جدی جسمی وروحی به گروهی از مردم. تحمیل عمدی شرایط خاص زندگی به گونه‌ای که به طور کلی یا جزئی تخریب فیزیکی زندگی گروهی از مرم را به دنبال داشته باشد.

شمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی در غزه اکنون از مرز ۳۲ هزار نفر عبور کرده است و بمباران مناطق با جمعیت متراکم غیر نظامی و اعمال محدودیت که غزه را در آستانه قحطی واقعی قرار داده است شواهدی هستند که گزارشگر ویژه سازمان ملل از آن به عنوان تلاش برای نابودی گروهی نام برده است.

بازل السورانی، از مرکز حقوق بشر فلسطین از این گزارش استقبال کرده و می‌گوید که قوانین بین‌المللی توسط همه طرف‌ها در این درگیری نقض شده است، اما او استدلال کرد که نسل‌کُشی جنایت بزرگی است که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

وی تاکید کرده است که «اجازه دادن به نسل‌کُشی نه تنها بر فلسطینیان، بلکه بر همه انسان‌ها در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد.»

السورانی افزود: اگر الآن اسرائیل بدون مسئولیت‌پذیری مرتکب نسل‌کُشی می‌شود، فردا نمی‌دانیم که کدام کشور با اتکا به نسل‌کُشی اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کُشی شود و مسئولیت آن را هم قبول نکند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار