در هفته هوای پاک صورت می گیرد؛

دانشجوهای و فعالان داوطلب با مسئولان درباره آلودگی هوا مصاحبه می کنند

اولین نشست شورای سیاستگذاری هفته هوای پاک با شعار نقش من در حفظ هوای پاک با حضور نمایندگان سازمانهاو شرکتهای زیر مجموعه شهرداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل محیط زیست شهر تهران، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ - 10January 2016

دانشجوهای و فعالان داوطلب با مسئولان درباره آلودگی هوا مصاحبه می کنند

به گزارش گروه  اجتماعی دفاع مقدس، دکتر محمد مهدی گلمکانی در این نشست با اشاره به اینکه امیدوارم با توجه به شرایط پایداری هوا در فصل پاییز و زمستان، بتوانیم با انجام اقدامات موثر و جامع توجه بیشتر مسئولین را در بر طرف کردن معضل آلودگی هوا جلب کنیم و مشارکت مردم را در کاهش آلودگی هوا افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا روزانه 150 نفر است و در روزهای بسیار آلوده به 180 الی 200 نفر می رسد، افزود: میزان مراجعات به بیمارستان ها و اورژانس ها در روزهای آلاینده این آمار و ارقام را تایید می کند.

وی گفت اگر همت و اراده لازم باشد با اتخاذ تدابیر و راهکارهای دقیق و مبتنی بر شواهد علمی و استفاده از تجربیات کشورهای درگیر آلودگی هوا، می توانیم بر این مشکل فائق آییم.

گلمکانی افزود: هفته هوای پاک فرصتی را فراهم می کند که بتوانیم به شکلی متفاوت، معضلات آلودگی هوا را نشان داده و وظایف تک تک افراد جامعه و مسئولین را در جهت رفع این معضل به آن ها گوشزد کنیم. در این راستا از نقطه نظرات نهادها و سازمان ها استفاده می شود تا بتوانیم به یک برنامه جامع و کاملی رسیده و آن را به مرحله اجرا بگذاریم.

گلمکانی با تاکید بر اینکه هفته هوای پاک سال جاری نقش مشارکت های اجتماعی پررنگ تر می شود، گفت: در هفته هوای پاک کمپینی از دانشجویان و فعالین داوطلب تشکیل می شود که وظیفه آنها مصاحبه با مسئولین در مورد "نقش شما در هفته هوای پاک چیست اعم از نقش حقیقی و حقوقی" است و این گفتگوها به صورت یک مستند درجهت افزایش مطالبه گری شهروندان منتشر خواهد شد.

وی افزود هدف اصلی رسیدن به خروجی موثری است که فقط به بحث شعار و هیجانات مقطعی نپردازد و این برنامه ها به صورت پایدار و مستمر ادامه پیدا کرده تا به هدف نهایی که هوای پاک و حفظ آن است نایل شویم.

دکتر گلمکانی ادامه داد تدابیری اندیشیده خواهد شد تا در روز 29 دی ماه اولین روز هفته هوای پاک با هماهنگی سایر نهادها و سازمانها، کارکنان به جای استفاده از خودروهای شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

در ادامه جلسه هر کدام از حاضرین به ارائه برنامه های خود در هفته هوای پاک پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها