شهادت ۴۰۰ نفر در اطراف بیمارستان الشفاء

در حالی نزدیک به ۶ ماه از جنگ در غزه می‌گذرد که رژیم صهیونیستی همچنان بیمارستان‌ها را هدف حملات خود قرار داده است، طبق آخرین آمار تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر در اطراف بیمارستان الشفاء به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۶۵۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰ - 31March 2024

شهادت ۴۰۰ نفر در اطراف بیمارستان الشفاءبه گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع‌پرس، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای صد و هفتاد و هفتمین روز به جنگ وحشیانه خود در نوار غزه ادامه می‌دهد، در حالی که این جنگ روزانه صد‌ها شهید و زخمی بر جای می‌گذارد؛ اشغالگران بخش بهداشت و درمان و بیمارستان‌های غزه را هدف قرار می‌دهند.

در تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان، وزارت بهداشت غزه دیروز شنبه اعلام کرد که قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم مهرماه سال گذشته تاکنون به ۳۲۷۰۵ شهید و ۷۵۱۹۰ مجروح رسیده است. این وزارتخانه اعلام کرد که تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده‌ها هستند و امدادگران نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد که در طول ۱۳ روز حمله به مجتمع بیمارستانی الشفاء، ارتش اشغالگر مرتکب جنایات تخریب، سوزاندن و هدف قرار دادن ۱۰۵۰ خانه، کشتار بیش از ۴۰۰ نفر و دستگیری و شکنجه صد‌ها بیمار، آوارگان و کادر درمانی شده است.

در این بیانیه آمده است که ۱۰۷ بیمار در داخل مجتمع الشفاء در شرایط غیرانسانی به سر می‌برند که ۳۰ تن از آن‌ها بیمار معلول و تقریبا ۶۰ نفرشان کادر پزشکی هستند و نظامیان صهیونیست مانع خروجشان می‌شوند.

رسانه‌های مصری دیروز شنبه گزارش دادند که مذاکرات با هدف دستیابی به توافق میان رژیم اشغالگر اسرائیل و جنبش حماس در غزه، در جدیدترین تلاش برای دستیابی به توافق، امروز یکشنبه در قاهره از سر گرفته می‌شود.

یک مقام صهیوینیستی نیز به خبرگزاری رویترز گفت که این رژیم هیأتی را به قاهره می‌فرستد، اما یکی از مقامات حماس به رویترز گفت که این جنبش ابتدا منتظر خواهد ماند تا میانجی‌گران مصری درباره نتیجه مذاکراتشان با طرف اسرائیلی، به حماس گزارش دهند. 

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها