لامردی‌ها آیین معنوی دومین شب قدر را در جوار شهدای گمنام برگزار کردند

مردم ولایتمدار لامرد همزمان با بیست و یکمین ماه مبارک رمضان آیین ویژه احیای شب قدر را برپا کردند.
کد خبر: ۶۵۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ - 01April 2024
لامردی ها آیین معنوی دومین شب قدر را در جوار شهدای گمنام برگزار کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، ، مراسم احیاء دومین شب قدر (شب بیست و یکم) ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (ع) با حضور روزه داران و قشر‌های مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان لامردی در مرکز این شهرستان، و روستا‌ها و بخش‌های مختلف به خصوص در جوار شهدای گمنام باشکوه خاصی برگزار شد.
 
 لامردی‌های عزیز با حضور گسترده خود در مساجد، حسینیه‌ها و بارگاه مطهر شهدای گمنام با پروردگار مهربان و بخشنده خود به مناجات و راز و نیاز پرداختند.
 
صدای "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" در مناطق مختلف لامرد طنین انداز شد و مومنان با قرائت آیات الهی، دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا و بر سر گذاشتن قرآن مجید، آیین معنوی دومین شب قدر را برگزار کردند.
 
این مراسم در مرکز شهر لامرد و در حسینیه امام حسن مجتبی (ع) دهنوهیکلی باحضور حجت الاسلام محمدجواد آزاد نماینده، ولی فقیه و امام جمعه لامرد برگزار شد، بارگاه مطهر شهدای گمنام لامرد، حسینیه امام حسن مجتبی (ع) لامرد، مسجد حضرت خدیجه (س)، حسینیه حضرت زهرا (س) چاه‌نو این شهر و... نیز پذیرای مومنان برای احیاء دومین شب پرفضیلت قدر بود.
 
شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و مسلمانان جهان دارای جایگاه باعظمتی است، مومنان در این شب‌ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری می‌پردازند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار