پیشکسوت دفاع مقدس:

یادواره شهدا وحدت عمومی جامعه را حفظ می‌کند

سردار «الله‌یاری» گفت: یادواره شهدا می‌تواند وحدت عمومی جامعه را حفظ و تقویت کند و از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برد.
کد خبر: ۶۵۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ - 02April 2024

یادواره شهدا وحدت عمومی جامعه را حفظ می کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، نخستین نشست کادر اجرایی سومین یادواره شهدای لامرد با حضور اعضا و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع‌مقدس برگزار شد. 

سردار «ابراهیم الله‌یاری» دومین فرمانده سپاه لامرد از بدو تاسیس و از یادگاران دفاع مقدس در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای منطقه اظهار داشت: با برگزاری این یادواره‌ها باید بر اثرگذاری و ماندگاری آن توجه کرد.
 
وی افزود: قرار است با برگزاری چنین محافل شهدایی حال شهرستان و مردم خوب شود، و آن هم شرطی دارد که با شهدا مانوس شویم.
 
این یادگار دوران دفاع مقدس به ذکر چندین خاطره خود با سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: تواضع و اخلاص حاج قاسم، وی را حاج قاسم کرد و باید در مسیر شهدا اینگونه بود و ایشان با شهدا مانوس شده بود و به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت الی الله است رسید.
 
الله‌یاری به برگزاری انتخابات اسفندماه سال گذشته و حواشی آن گریزی زد و گفت: همه کسانی که از مجرای شورای نگهبان می‌گذرند برای حضور در انتخابات افرادی صالح هستند و مردم هم وظیفه حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب افراد صالح را دارا هستند و باید فضای رقابت انتخاباتی را به فضای رفاقت تبدیل کنیم و از کینه و کدورت‌ها به دور باشیم.
 
این همرزم شهیدان افزود: یادواره شهدا می‌تواند وحدت عمومی جامعه را حفظ و تقویت کند و از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرید.
 
در ادامه این آیین، سردار علی محمدی از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز اظهار داشت: شهدا چراغ هدایت جامعه هستند و رهبری فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این خیلی مهم است.
 
وی نسبت به بدحجابی در شهرستان انتقاد کرد و گفت: بی تفاوتی مرگ انقلاب است و متولیان امر و مردم باید به وظیفه خود عمل کنند و باید تذکر داد و به این فرهنگ شوم غربی پشت کرد.
 
این یادگار هشت سال دفاع مقدس افزود: کسانی که می‌خواهند کار فرهنگی کنند دلی پای کار بیایند و این یادواره هر چی مردمی‌تر و دلی‌تر باشد از لحاظ معنوی برد بیشتری دارد.
 
محمدی گفت: هییت رزمندگان اسلام در سراسر کشور بیش از ۱۲۰۰ شعبه دارد که که در ایام اربعین قریب به ۳۰۰موکب در مسیر زایران حسینی به کربلای معلی برپا می‌کنیم.
 
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: هر کس ایده و طرحی برای برگزاری این یادواره دارد مطرح کنید و ایده‌ها کارساز است و بنده بعنوان متولی امر برگزاری موکب‌ها هیبت رزمندگان در ایام اربعین دلنوشته‌های زوار را در قالب یک کتاب ارزشمند۵۰۰صقحه‌ای جمع آوری و به چاپ رسانده ایم.
 
وی در پایان افزود: باور خیلی مهم است و بنده سرباز ولایت هستم و سردار سلیمانی نیز همزمان چندین کشور را اداره و مدیریت می‌کردند و باید در این مسیر باور داشت.
 
خبرنگار: محمود صابری زاده
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار