همنشینی با برترین آدمیان در بهترین شب سال+ عکس و فیلم

گلزار شهدای سراسر کشور در شب‌های قدر و دیگر ایام خاص سال میزبان اقشار مختلف مردم است.
کد خبر: ۶۵۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰ - 03April 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شب‌های پرفیض قدر امسال سپری شد و مردم روزه دار سراسر کشور در ساعات نیمه شب در خلوت خود به راز و نیاز با معبود پرداختند تا سرنوشت یک سال خود را در شبی که گفته شده شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان است، رقم بزنند. 

احیای شب قدر از جمله اعمالی است که در این شب ذکر شده. پیامبر خدا (ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود.» طبق روایات، مجموع قرآن در شب قدر نازل شده است و این شب زمان نزول ملائکه است. امام باقر (ع) فرمودند: «عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کار‌های نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»

ارتباط معنوی مردم مسلمان ایران با شهدا از دیرباز فرهنگ ایثار و شهادت را در این سرزمین ریشه دار کرده است. مردمی که در زمان جنگ و دفاع فرزندان و عزیزان خود را برای حفظ اسلام و کشور به میدان‌های جنگ فرستادند و با نثار جان و خون از سرزمین مقدسشان دفاع کردند و چه در زمان آسایش و امنیت که با پاسداشت خون شهدا و حفظ ارزش‌ها اجازه ندادند یاد و خاطره شهدا در پیچ و خم تاریخ گم شود.

همنشینی با برترین آدمیان در بهترین شب سال+ عکس و فیلم

بسیاری از مردم در این شب در کنار برادران و خواهران دینی خود احیا می‌گیرند و یکی از مکان‌هایی که چند سالی است یکی از نقاطی که مردم شب‌های قدر در آن حضور پیدا می‌کنند گلزار‌های شهداست که لذت همنشینی با شهدا را نصیب شب زنده داران می‌کند. گلزار شهدای تهران در شب‌های قدر میزبان هزاران مردمی بود که به عشق درکی از معنویت شهدا به قلب تهران قدم گذاشتند. جایی که مامن ۳۰ هزار شهید از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم است و بسیاری از زائران آن در شب‌های قدر نسبتی با شهدا و از خانواده آنان هستند. 

همنشینی با برترین آدمیان در بهترین شب سال+ عکس و فیلم

اینکه افرادی در شب‌های قدر و در مناسبت‌های مسال از جمله تحویل سالف عاشورا و تاسوعا و ... حضور در گلزار شهدا را انتخاب می‌کنند نشان از ارادت قلبی مردم به افلاکیان خاک نشین است. چنانچه گلزار‌های شهید دیگر نقاط کشور نیز در ایام خاص سال مملو از جمعیت است.

همنشینی با برترین آدمیان در بهترین شب سال+ عکس و فیلم

همنشینی با برترین آدمیان در بهترین شب سال+ عکس و فیلم
 
 

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها