یادواره شهدای عملیات «رمضان» در لامرد برگزار شد

یادواره ۱۷ شهید والامقام لامرد در عملیات «رمضان» با سخنرانی سردار اللهیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶ - 02April 2024
یادواره شهدای عملیات «رمضان» در لامرد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، یادواره ۱۷ شهید والامقام لامرد در عملیات «رمضان» با سخنرانی و روایتگری سردار ابراهیم الله‌یاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس، موسوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خضری فرماندار لامرد، محمودی شهردار، عباسی رییس شورای شهر و شهرستان لامرد و همچنین حضور پرشور مردم شهیدپرور، جوانان و نوجوانان در حسینیه حضرت اباالفضل (ع) تراکمه برگزار شد.
 
در این آیین سردار ابراهیم الله‌یاری از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس با بیان این مطلب که با برپایی این یادواره‌ها فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جدید تزریق می‌شود اظهار داشت: در عملیات ثامن الایمه باعث شد حصر آبادان شکسته شود، و سپس عملیات طریق القدس صورت گرفت که بستان، سوسنگرد و هویزه آزاد شد که در ادامه، عملیات بزرگ فتح المبین انجام شد که بیشترین سرزمین‌ها را در این عملیات در اطراف شوش و... با توجه به گستردگی زیاد این سرزمین‌ها از دست دشمن تا بن دندان مسلح آزاد کردیم.
 
وی افزود: عملیات بیت المقدس چهارمین عملیات بزرگی بود که منجر به آزاد‌سازی خرمشهر شد که پس از آزادسازی خرمشهر طراحی اولین عملیات برون مرزی تحت عنوان «عملیات رمضان» صورت گرفت.
 
الله‌یاری به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: با به شهادت رسیدن نیرو‌های ما در جنگ باعث شد تا جوانان و نوجوانان بیشتری با این تفکر که سنگر شهدا نباید خالی شود عازم جبهه‌ها شوند.
 
وی به ذکر خاطره‌ای در آن سال‌ها در سپاه لامرد اشاره کرد و گفت: در سپاه قدیمی لامرد تمامی اعزام نیرو‌ها و تشییع شهدا از همان‌جا صورت می‌گرفت که در آن زمان پاسدار شهید غلام زارعی که شخصیتی قوی هیکل، چابک، زبده همراه با چهره دلاور مردانه‌ای داشت در موقع اعزام نیرو و عزیمت بنده برای شرکت در عملیات رمضان بودیم که وی دوباره دلش سودای رفتن به جبهه را در سر می‌پروراند که نظر بنده به عنوان فرمانده سپاه بر این بود که وی در لامرد بماند.
 
همرزم شهیدان افزود: شهید غلام زارعی برای رفتن به جبهه مسر و همانند یک بچه اشک می‌ریخت که ماهم در نهایت امر پذیرفتیم و وی به جبهه رفت و در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
 
دومین فرمانده سپاه لامرد با بیان این موضوع که پاسداران و بسیجیان لامردی روحیه شهادت طلبی داشتند و به همین دلیل تمامی نیرو‌های این منطقه سرآمد بودند تصریح کرد: وقتی نیرو‌های لامرد عازم جبهه و آماده برای حضور در لشکر‌ها وخط مقدم می‌شدند سر آن دعوا داشتند و نیرو‌های ما در لشکر فجر، المهدی، تیپ امام حسن و ... حضوری فعال داشتند.
 
وی ادامه داد: بیشترین آمار شهدا در دوران دفاع مقدس در دو شهرستان در عملیات رمضان بود، زیرا بیشترین نیرو‌های پاسدار و بسیجی لامردی در گردان خط شکن امام سجاد و گردان خط شکن المهدی بودند.
 
فرمانده وقت سپاه لامرد گفت: منطقه عملیاتی رمضان عوارض طبیعی و مصنوعی چندانی نداشت، و دشتی صاف بود و نیرو‌های دشمن در دژ مرزی بین ایران و عراق بودند و وسط دژ شکاف داده بودند و سنگرسازی کرده بودند و منطقه را کاملا مین گذاری و کانال کشی همراه با سیم خاردارکرده بودند و تنها معبری که نیرو‌ها باید به خط می‌زدند معبری بود که نیرو‌های شناسایی شب قبل پاکسازی کرده بودند و به وسط آن دو نوار سفید به عرض یک متر گردان‌ها می‌توانستند حرکت کنند.
 
همچنین در این آیین، نماهنگ «لقمه حلال» توسط نونهالان لامردی در قالب یک گروه ۵۰ نفری به زیبایی قرایت شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار