درگیری شدید پلیس با معترضان ضد نتانیاهو در قدس اشغالی

پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی وارد درگیری شدید شده است.
کد خبر: ۶۵۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶ - 02April 2024

درگیری شدید پلیس با معترضان ضدنتانیاهو در قدس اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت از درگیری شدید تظاهرات کنندگان با پلیس مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

گفته شده که پلیس رژیم صهیونیستی همسر یکی از اسرای اسرائیلی در غزه را مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده است.

همزمان گزارش شده است که تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد. بنا بر گزارش‌های رسیده شهرک‌نشینان صهیونیست باز هم در اعتراض به کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو دست به تظاهرات زده‌اند.

این تظاهرات اعتراضی در برابر کنست رژیم صهیونیستی برگزار شد و شهرک‌نشینان در جریان این تظاهرات خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شدند.

علاوه بر این صهیونیست‌ها خواهان توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه شدند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود علیه نیروهای امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروی تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد. این نهاد بین‌المللی مسئولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودرو در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم هفت قربانی برجای گذاشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری شش تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند.

در همین راستا دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی کمک رسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده است.

این نهاد دولتی جنایت رژیم صهیونیستی را علیه تیم بین‌المللی مذکور محکوم کرده و از نهادهای بین‌المللی خواست با محکوم کردن این جنایت مسئولیت کامل آن را متوجه تل آویو کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه تصریح کرد که نسل کشی ساکنان این باریکه که توسط رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح‌های خارجی در جریان است باید متوقف شود.

در همین راستا سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه در گفت و گو با شبکه الجزیره تصریح کرد: این حمله یک پیام خطاب به کشورهای غربی دارد.

وی در ادامه افزود: جنایت مذکور بعد از جنایت یورش به بیمارستان شفای نوار غزه صورت گرفته است. اشغالگران صهیونیست به دنبال ترویج روایت‌های دروغین خود هستند.

رژیم صهیونیستی پیشتر نیز مراکز وابسته به آژانس کار و امداد سازمان ملل حامی آوارگان فلسطینی (آنروا) را هدف قرار داده بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار