کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با دفاع‌‎پرس:

رژیم صهیونیستی مجبور به خاتمه جنگ غزه است

کوشکی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی مجبور به خاتمه جنگ غزه است، گفت: اگر جنگ غزه امروز پایان پیدا کند، فردا نتانیاهو از پست نخست‌وزیری عزل خواهد شد و پرونده‌های قضایی به جریان می‌افتد.
کد خبر: ۶۶۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶ - 09April 2024

رژیم صهیونیستی مجبور به خاتمه جنگ غزه است«محمد صادق کوشکی» استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، پیرامون آخرین وضعیت جنگ غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی امروز با یک دوگانگی جدی روبره شده است و وضعیت به این صورت است که نتانیاهو و گالانت در یک جناح قرار گرفتند و بقیه کابینه رژیم صهیونیستی در جناح دیگری قرار دارند.

کوشکی با بیان اینکه نتانیاهو و گالانت بر ادامه «جنگ غزه» اصرار دارند، اما بقیه کابینه، نیرو‌های سیاسی، سایر احزاب و ارتش به خاتمه دادن به این جنگ مصمم هستند، بیان داشت: اقدامات نتانیاهو و گالانت به شدت علیه منافع «اسرائیل» است؛ این در حالی است که سایر وزرا، احزاب و حتی فرماندهان ارتش متوجه شدند که این مسیر شش ماهه بعد از هفتم اکتبر به نفع «اسرائیل» نبوده و زیان آن برای این رژیم بسیار بیشتر بوده است و این موضوع را ده‌ها بار در رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط امروز جنگ غزه به صورتی است که سران احزاب، وزرای کابینه نتانیاهو، فرماندهان سابق ارتش، فرماندهان سابق دستگاه‌های امنیتی اذعان دارند که ادامه این جنگ به شدت برای این رژیم زیان بار است و حتما باید آتش‌بس صورت بگیرد. اما فعلا اصرار نتانیاهو و گالانت، وزیر جنگ او موجب شده تا این جنگ همچنان ادامه پیدا کند.

کوشکی اضافه کرد: علت اصرار نتانیاهو برای تداوم جنگ غزه این است که او جنگ غزه را با بقای سیاسی خود گره زده است. به عبارتی بهتر اگر امروز جنگ غزه پایان پیدا کند، فردا نتانیاهو در کنست زیر سوال می‌رود و از پست نخست وزیر عزل خواهد شد و حتی پرونده‌های قضائی که علیه او نیز به جریان می‌افتد. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی می‌تواند منجر به زندانی شدن طولانی مدت نتانیاهو و همسرش شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: بر همین اساس هم به نظر می‌رسد که نتانیاهو منافع ملی «اسرائیل» را به منافع شخصی خودش گره زده است. در حقیقت او در حال فدا کردن منافع و امنیت «اسرائیل» است تا همچنان در قدرت باقی بماند و دچار مشکلات عزل از نخست وزیری و بازداشت و اعزام به زندان نشود.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در هر حال مجبور است تا جنگ غزه را خاتمه بدهد و شرایط به گونه‌ای است که حتی آمریکایی‌ها هم در حال وارد کردن فشار به نتانیاهو هستند تا این جنگ را به پایان برساند. زیرا از نگاه آمریکایی‌ها هم اقدامات نتانیاهو تماما به ضرر اسرائیلی‌ها است. ضمن اینکه با توجه به اینکه آمریکایی‌ها خود را در برابر اسرائیل مسئول می‌دانند، از این روی فشار‌ها بر نتانیاهو حداکثری شده است.

کوشکی تصریح کرد: بر همین اساس هم این فشار‌ها سرانجام نتانیاهو را مجبور می‌کند تا جنگ غزه را خاتمه بدهد. منتهی شرایط به گونه‌ای است که هرچه قدر نتانیاهو بیشتر در قدرت باقی بماند به همان میزان جنایت‌های «اسرائیل» در غزه افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در میدان نبرد هم با طولانی‌تر شدن هرچه بیشتر جنگ غزه شاهد وارد شدن آسیب‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی هستیم. ضمن اینکه منافع و امنیت ملی «اسرائیل» هم هرچه بیشتر با آسیب روبرو خواهد شد. بر همین اساس، دو روز گذشته هم ما شاهد بودیم که حداقل ۱۲ نظامی صهیونیست در عملیات کمین در خان‌یونس به هلاکت رسیدند.

وی در پایان گفت: طولانی شدن هرچه بیشتر جنگ غزه موضوعی است که ضربه‌ای جدی به ساختار ارتش «اسرائیل» وارد کرده و حتی آمریکایی‌ها هم امروز به این نتیجه رسیدند که نتانیاهو باید هرچه زودتر این جنگ را خاتمه بدهد و بیشتر از این برای خودش و «اسرائیل» دردسر درست نکند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار