برگزاری آئین بزرگداشت امیر سپهبد شهید «صیاد شیرازی» در نوشهر

همزمان با ۲۱ فروردین سالروز شهادت سپهبد شهید امیر «علی صیاد شیرازی» مراسم بزرگداشتی امروز با حضور امیر دریادوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر در مسجد جامع برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ - 08April 2024

برگزاری آئین بزرگداشت امیر سپهبد شهید «صیاد شیرازی» در نوشهربه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، همزمان با ۲۱ فروردین سالروز شهادت سپهبد شهید امیر «علی صیاد شیرازی» مراسم بزرگداشتی امروز با حضور امیر دریادوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر، دانشجویان و افسران نیروی دریایی، پیشکسوتان دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع نوشهر برگزار شد.

امیر دریادوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدا سبب ادامه و رشد نهال انقلاب اسلامی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا برای عزت و افتخار انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند، افزود: امیدواریم دنباله روی واقعی شهدا و ایثارگران باشیم و در مسیر درست قدم برداریم.

دریادار دوم شفقت رودسری اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی را از مهمترین اهداف و برنامه‌ها بیان کرد.

آزاده و جانباز دفاع مقدس «داود نظام اسلامی» نیز با اشاره به فرمایش حضرت امام راحل مبنی بر اینکه طبق فرمایش حضرت امام راحل، جنگ برای ما یک دانشگاه بود، افزود: آن زمان درک این مطلب برای ما سخت بود، ولی امروز معنی جمله و فرمایش حضرت امام را درک می‌کنیم.

وی با اظهار اینکه دانشگاه دفاع مقدس و جنگ بیش از ۲۳۰ هزار شاگرد اول و شهید داشته است، از شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی به عنوان شاگردان اول مکتب حضرت امام یاد کرد و افزود: وقتی زندگی شهید قرنی را مطالعه می‌کنیم، زمانی که این شهید از نظر اقتصادی و نظامی در موقعیت خوبی قرار داشت، ولی مبارزه با ظلم واستکبار را در طاغوت فراموش نمی‌کند.

نظام اسلامی با بیان اینکه معنویت، خداشناسی و ولایتمداری نسبت به اهل بیت و امام زمان در زندگی شهید صیاد شیرازی موج می‌زند، گفت: شهید صیاد شیرازی در اوج تسلط به فنون نظامی و علمی، از نظر دینی نیز سواد بسیار بالایی داشته است.

نظام اسلامی تصریح کرد: امثال شهید صیاد شیرازی در عمر بابرکت انقلاب اسلامی فراوان داشته‌ایم و دلاوری‌های این شهید در دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار