بهره‌مندی ۴ میلیون بیمار نیازمند از خدمات پزشکی رایگان/ آمادگی ۶ هزار بسیجی برای مقابله با بلایای طبیعی

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: از ابتدای سال ۴ میلیون بیمار نیازمند از خدمات رایگان پزشکی در مناطق محروم، صعب‌العبور و مرزی بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۶۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ - 12January 2016

بهره‌مندی ۴ میلیون بیمار نیازمند از خدمات پزشکی رایگان/ آمادگی ۶ هزار بسیجی برای مقابله با بلایای طبیعی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،محمد رئیسزاده اظهارداشت: تیمهای تخصصی، بهداشتی درمانی و تیمهای اضطراری از ابتدای سال تاکنون 4 میلیون نفر خدمت رایگان پزشکی در مناطق محروم، صعبالعبور و مرزی ارائه کردهاند و تلاش میکنیم این خدمات از جبهه درمانی بیشتر به سمت جبهههای بهداشتی و آموزشهای بهداشتی، چادرهای سلامت، غربالگری و آموزش تغذیه شیب پیدا کند.

وی از آمادگی هزار بسیجی برای مقابله با بلایای طبیعی خبر داد و گفت: این افراد در مواقع بحرانها و بلایا، آمادگی ارائه خدمت در داخل و خارج از کشور را به حادثهدیدگان دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه 400 کانون فعال در سراسر کشور داریم، گفت: با همکاری 120 هزار عضو در بسیج جامعه پزشکی که در حوزه سلامت کشور پراکندهاند، جهت ارائه خدمت به بیماران نیازمند اقدام میکنیم.

رئیسزاده ادامه داد: بحث کاهش دادن عوامل خطرزا یا ریز فاکتورها، تعالی جمعیت و سبک الگوی تغذیه سالم از جمله برنامههایی است که ورود آن در دستور کار سازمان بسیج جامعه پزشکی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی دارای ظرفیت و پتانسیل مناسبی است که متولیان وزارت بهداشت با زمینهسازی مطلوب میتوانند از این پتانسیل در جهت تحول اساسی در حوزه سلامت بهکار گیرند، خاطر نشان کرد: اولویتها در حوزه سلامت باید ابتدا تشخیص و راه حل آن شناسایی، سپس در قالب یک بسته به جامعه پزشکی برای حل آن ارائه شود.

منبع :فارس

نظر شما
پربیننده ها