گودرزی:تنها 20 درصد از ایرانی ها ورزش می کنند/شمیران بیشترین سرانه ورزشی را داراست

وزیر ورزش و جوانان گفت: در خوشبیانانه ترین حالت در کشور تنها 20 درصد از مردم ورزش می کنند.
کد خبر: ۶۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ - 12January 2016

گودرزی:تنها 20 درصد از ایرانی ها ورزش می کنند/شمیران بیشترین سرانه ورزشی را داراست

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز (سه شنبه) در ساختمان شورای شهر برگزار شد،با بیان اینکه ورزش موجب افزایش طول عمر و امید به زندگی می شود، اظهار داشت: در کشور ما میانگین عمر و امید به زندگی 73 سال است.

وی با بیان اینکه اگر اضافه وزن داشته باشیم 3 سال از عمر 73 سال کم می شود، افزود: در صورت چاقی 5 سال از عمر افراد کاسته می شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در خوشبینانه ترین حالت تنها 20 درصد از ایرانی ها ورزش می کنند، تصریح کرد: در ایران از هر 20 نفر به دلیل ورزش نکردن یک نفر دارو مصرف می کند.

گودرزی با اشاره به بررسی دانشجویان کارشناسی ارشد برای چاقی بیش از مقطع راهنمایی تاکید کرد: از مسیر انقلاب به بعد چاقی در دختران رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در ایران 80 درصد مرگ ها به دلیل سکته است، گفت: امروزه سکته در بیماران قلبی شیوع بیشتری دارد در حالی که میتوان با ورزش20 تا 60 درصد این امر را کاهش داد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه یا ورزش کردن می توان بین 27 تا 40 درصد سکته مغزی را در مردان کاهش دهیم، بیان کرد: بعد از 12 هفته با تمرین مداوم می توان فشارخون را از 16/2 به 13/64 کاهش داد.

وی با بیان اینکه در کشور ما 14/85 صدم درصد از مردم بین یک تا دو روز در هفته ورزش می کنند، ادامه داد: 71 درصد از مردم هرگز ورزش نمی کنند.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار