واکنش‌های بین‌المللی به انتقام قریب‌الوقوع ایران از رژیم صهیونیستی

آمریکا، فرانسه، روسیه، هند و ... با صدور پیام‌هایی از شهروندان خود خواستند به دلیل انتقام قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل سفر نکنند.
کد خبر: ۶۶۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳ - 12April 2024
واکنش‌های بین‌المللی به انتقام قریب‌الوقوع ایران از رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای در وبگاه خود اعلام کرد به شهروندان آمریکایی یادآوری می‌کند که نیاز به احتیاط و افزایش آگاهی‌های امنیتی شخصی دارند، زیرا حوادث امنیتی اغلب بدون هشدار رخ می‌دهند. محیط امنیتی پیچیده باقی مانده و بسته به وضعیت سیاسی و اتفاقات اخیر می‌تواند به سرعت تغییر کند.

این سفارتخانه افزود: از باب هشدار شدید و احتیاط فراوان، کارمندان دولت ایالات متحده و اعضای خانواده آنها از سفر شخصی به خارج از مناطق تل‌آویو (از جمله هرتزلیا، نتانیا و حتی یهودا)، قدس و بئرسبع تا اطلاع ثانوی منع شده‌اند. کارمندان تنها مجازند برای مسافرت شخصی از بین این سه منطقه عبور کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «سفارت ایالات متحده در واکنش به حوادث امنیتی و بدون اطلاع قبلی، ممکن است کارمندان دولت آمریکا و اعضای خانواده آنها را از سفر به مناطق خاصی در اسرائیل (از جمله شهر قدیمی قدس) و کرانه باختری بازبدارد و از آن ممانعت کند.»

در بیانیه سفارت آمده است: «از شهروندان ایالات متحده خواسته می‌شود هنگام سفر به اسرائیل، کرانه باختری و غزه از راهنمایی‌های فعلی سفر و اطلاعات رسمی استفاده کنند که به شهروندان ایالات متحده توصیه می‌کند متوجه خطرات ادامه دار سفر به اسرائیل، کرانه باختری و غزه به دلیل وضعیت امنیتی و تشدید تنش‌های‌ منطقه‌ای باشند و همچنین هشدار درباره سفر به غزه وجود دارد.»

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در سکوی ایکس درباره واکنش احتمالی ایران به جنایت اخیر این رژیم در سوریه ادعا کرد: «در ماه‌های اخیر توان دفاعی چندلایه خود را بهبود بخشیده‌ایم که در طول جنگ مؤثر بوده و علاوه بر آمادگی هواپیماها در هوا، به هزاران رهگیری موفق نیز دست یافته‌ایم.»

این در حالی است که نماینده ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه بر لزوم واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق تاکید کرد و در پلتفرم ایکس گفت: ما بر لزوم پاسخگویی به حمله اسرائیل به کنسولگری‌مان در دمشق، پایتخت سوریه تاکید می‌کنیم.

سی بی اس به نقل از دو مقام ناشناس آمریکایی نوشت که در بدترین سناریوی ممکن برای اسرائیل، پیش بینی می شود که ایران تا ساعاتی دیگر حمله ای بزرگ را به تلافی حمله به کنسولگری آن در دمشق انجام داده و بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده ها موشک را به اهداف نظامی سرزمین های اشغالی پرتاب کند.
 
به گفته این مقام ها، دفاع در برابر چنین حمله بزرگی برای اسرائیل چالش‌برانگیز خواهد بود.
 
سفارت آمریکا در اسرائیل ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به کلیه کارکنان خود و اعضای خانواده آنها هشدار داده به خارج از مناطق تل‌آویو، قدس اشغالی و بئرالسبع رفت و آمد نکنند.
 
در این بیانیه آمده است: به دلایل مسائل امنیتی و برای احتیاط بیشتر، رفت و آمد کارکنان سفارت دولت آمریکا به خارج از تل‌آویو (شامل هرتزلیا، نتانیا و ایون یهودا)، اورشلیم (قدس اشغالی) و بئرالسبع در آستانه انتقام ایران از (رژیم) اسرائیل (برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق سوریه) تا اطلاع ثانوی محدود شده است.
 
روزنامه وال استریت ژورنال نیز دیروز (۲۳ فروردین) در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود که ایران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده پاسخ حمله به کنسولگری خود در دمشق را خواهد داد و تل آویو برای حمله مستقیم به شمال یا جنوب سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود.
 
وال استریت ژورنال به نقل از فردی که نامش عنوان نشده و ادعا می‌شود که گزارش مقام‌های عالی‌رتبه حکومت ایران را دریافت کرده، نوشت که طرح‌های حملات به اسرائیل مورد بحث قرار گرفته ولی «هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نشده است».
 
وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع نوشت که این حمله ممکن است «در داخل مرزهای اسرائیل» انجام شود.
 
توصیه روسیه به شهروندان خود برای خودداری از سفر به اراضی اشغالی و لبنان
 
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که این وزارتخانه به شهروندان روسیه اکیدا توصیه می‌کند که از سفر به منطقه غرب آسیا به‎ویژه اراضی اشغالی، لبنان و فلسطین به جز در موارد بسیار ضروری خودداری کنند.
 
زاخارووا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: وضعیت در منطقه خاورمیانه همچنان متشنج است و وضعیت در منطقه درگیری اسرائیل و فلسطین و همچنین در منطقه خط آبی بین لبنان و اسرائیل ناپایدار است.
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد: به شهروندان روسیه اکیدا توصیه می‌کنیم که از سفر به منطقه به ویژه به اسرائیل، لبنان و سرزمین‌های فلسطینی به جز در مواقع ضروری خودداری کنند و وضعیت اردن با ثبات است.
 
استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه به شهروندان خود هشدار داده است تا از سفر به ایران، سرزمین‌های اشغالی و لبنان خودداری کنند.
 
سفارت ایالات متحده در رژیم صهیونیستی به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تمامی کارکنان خود و اعضای خانواده آن‌ها هشدار داده است که به خارج از مناطق تل‌آویو، قدس اشغالی و بئرالسبع رفت و آمد نکنند.
 
مایک ترنر نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا، پیش‌تر گفته بود: در حالی که واشنگتن سعی در دور نگه داشتن ایران از جنگ در غزه دارد، حمله (رژیم) اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق کار عاقلانه‌ای نبود.
 
هند روز جمعه از شهروندان خود خواست به دلیل تشدید تنش‌ها پس از حمله به کنسولگری ایران در سوریه در 11 روز پیش، به ایران یا اسرائیل سفر نکنند.
 
وزارت امور خارجه هند همچنین در توصیه‌ای از هندی‌های مقیم ایران و اسرائیل خواست تا در مورد امنیت خود نهایت احتیاط را به عمل آورند و رفت و آمد خود را به حداقل برسانند.
 
در این بیانیه آمده است «با توجه به شرایط حاکم بر منطقه، به همه هندی ها توصیه می‌شود تا اطلاع ثانوی به ایران یا اسرائیل سفر نکنند.»

در خواست ایتالیا از ایران مبنی بر خویشتن‌داری در واکنش به حمله اخیر رژیم صهیونیستی.

ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه بوده و برای ثبات و امنیت پایدار منطقه هزینه زیادی را متحمل شده است.

خواستار خویشتن‌داری ایران در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را هستیم.

ادامه دارد...
نظر شما
پربیننده ها