امام جمعه موقت شیراز:

تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم استفاده شود

حجت الاسلام «محمودی» از مسئولان کشور خواست که قدر حضور مردم در صحنه را بدانند و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» استفاده کنند.
کد خبر: ۶۶۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴ - 12April 2024
تمامی ظرفیت‌ها برای جهش تولید با مشارکت مردم استفاده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا محمودی» امام جمعه موقت شیراز امروز، ۲۴ فروردین در خطبه های نماز جمعه شهر شیراز ابتدا همه نمازگزاران را به رعایت تقوا و مراعات در رفتار، پندار‌ها و واردات ذهنی توصیه کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان با همه لطف و معنویتی که داشت، به پایان رسید و اگرچه فراغ و دوری از آن سخت و سنگین است، اما خدا را شاکر هستیم که در مسیر زندگی ما چنین فرصت‌هایی را قرار داده است تا بتوانیم به صورت تمام و کمال به عبادت بپردازیم.
 
حجت الاسلام محمودی سپس بر رعایت اخلاق اجتماعی تاکید کرد و گفت: قرآن کریم برای نهادینه کردن انضباط اجتماعی مواردی را مطرح کرده است، از جمله اینکه در هیچ کاری و در هیچ زمینه‌ای، نباید از خدا، رسول خدا (ص)، ائمه و نایب امام زمان (عج) پیشی گرفت.
 
امام جمعه موقت شیراز  دومین مورد از اخلاق اجتماعی را پایبندی به وحدت عنوان کرد و گفت: یکی از فرائض و واجبات قطعی که در قرآن کریم به آن تاکید شده، وحدت اسلامی و فاصله گرفتن از خود محوری است که برای آن، محدوده و وسعتی هم تعریف نشده است. وحدت از خانه و دایره اقوام آغاز می‌شود و زمانی که به کل جامعه تسری پیدا می‌کند، ضرورت آن نیز بیش از پیش احساس می‌شود.
 
این استاد حوزه علمیه در ادامه به مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری و شعار امسال ایشان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با اعمال نظر و تدقیقی که در مورد اهم مسائل دارند، مهمترین موضوع امسال را بحث جهش تولید و مشارکت مردم دانسته‌اند که در این راسته باید حرکتی سریع و اصولی در نظام برنامه‌ریزی، اجرایی و نظارتی را شاهد باشیم. باید تمام ظرفیت‌ها روی این موضوع متمرکز شود در غیر اینصورت جهشی اتفاق نمی‌افتد.
 
​وی به نقش کلیدی مردم در عرصه‌های مهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، هر گاه مردم در عرصه‌ای حضور پیدا کرده‌اند، فرجام آن کار موفقیت آمیز بوده است و عبور پیروزمندانه از ۸ سال جنگ تحمیلی و از خودگذشتگی مردم در دوران کرونا، نمونه‌های بارز آن هستند.
 
حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدر مشارکت مردم را بدانند، گفت: تمکین از فرامین رهبری فقط با شعار نیست. خوشبختانه استان فارس از استان‌هایی است که مسئولانش همواره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاسی می‌کنند و به موفقیت‌های زیادی هم دست یافته‌اند، اما این کافی نیست و نباید این جریان متوقف شود.
 
خطیب نماز جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه طوفان‌الاقصی منجر به اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود، گفت: علت این نابودی این است که طی ۷۸ سال گذشته از اشغال فلسطین، این رژیم در هیچ برهه‌ای وضعیتی چنین بحرانی نداشته است که حتی در پایتخت آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی نیز راه‌پیمایی‌های اعتراضی انجام شود.
 
وی افزود: در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن‌ها می‌خواستند بحران را به خارج از مرز‌های خود منتقل کنند و هجمه‌های جهانی علیه خود را کاهش دهند، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب، این نقشه آن‌ها نقش بر آب شد.
 
حجت الاسلام محمودی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه، فرارسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به همه ارتشیان تبریک گفت و اضافه کرد: حافظه تاریخی مردم ایران به خوبی به‌خاطر دارد که خدمات بزرگ ارتش چه نقش بزرگی در پیروزی انقلاب داشت و امیدواریم خداوند به این نیروی عظیم الهی که حافظ امنیت جامعه ماست، قوت و قدرتی مضاعف بخشد و خدمات این عزیزان در اقصی نقاط کشور، جزو باقیات و صالحات برای همه آن‌ها باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار