دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز و تقویت بازدارندگی

با توجه به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران در سوریه، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز صهیونیست ضرورتی واجب، تغییرناپذیر و لازم‌الاجرا است.
کد خبر: ۶۶۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱ - 13April 2024

تنبیه متجاوز؛ تقویت بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، جدیدترین اقدام ضدبشری رژیم اشغالگر و نامشروع قدس در جریان جنگ غزه است؛ جنگی که تا امروز در طول بیش از شش ماه، بیش از ۳۳ هزار شهید و بالغ بر ۷۵ هزار مجروح برجای گذاشته است.

رژیم صهیونیستی بعد از عملیات ناموفق در غزه و شکست و ناکامی در دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود که شامل نابود کردن گروه مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، از بین بردن تمامی فرماندهان حماس و کوچاندن اجباری مردم غزه به صحرای سینای مصر بود و تلفات و خسارات بسیار فراوانی که در میدان جنگ غزه از مبارزان حماس دریافت کرد، به‌دنبال راهی است تا شکست خود در جریان جنگ غزه را به خارج از مرز‌های سرزمین فلسطین اشغالی انتقال دهد.

بر همین اساس، ارتش اشغالگر و نامشروع رژیم صهیونیستی با انجام یک حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت کشور سوریه هفت نفر از مستشاران نظامی کشورمان را به شهادت رساند. ولی موضوعی که در این میان حائز اهمیت است، نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی پیرامون مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک از سوی صهیونیست‌هاست.

نکته مهم دیگر در این میان خوی متجاوز و تروریستی رژیم صهیونیستی است؛ زیرا این رژیم در طول حیات ننگین و خونین خود سابقه‌ای طولانی و سیاه در اقدامات تروریستی همچون حذف سران و فرماندهان مقاومت و هدف قرار دادن اماکن و مراکز گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه را دارد.

حال در این میان بر اساس سخنان و اظهارات کارشناسان و صاحبنظران، حق پاسخگویی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و تنبیه متجاوز برای جمهوری اسلامی ایران کاملا محفوظ است و کشورمان می‌تواند با انجام اقداماتی متقابل و هدفمند حمله تروریستی تل‌آویو به کنسولگری ایران در سوریه را پاسخ بدهد.

بر همین اساس و با توجه به ادامه‌دار و پایان‌ناپذیر نبودن اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، اگر کشورمان پاسخی متناسب و قاطعی را به این حمله تروریستی ندهد، ضمن اینکه این رژیم گستاخ‌تر می‌شود، احتمال انجام حملات دیگری از این قبیل وجود دارد.

موضوع بسیار مهم دیگری که نباید آن را از یاد برد و باید کاملا به آن توجه کرد این است که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق و کنوانسیون‌های بین‌المللی، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را به‌طور کامل و بی پرده نقض می‌کند، لذا دفاع مشروع یک ضرورت است و نه‌تنها کشورمان بلکه هر کشور دیگری هم که در چنین شرایطی قرار داشته باشد، ملزم به انجام واکنشی متناسب و قاطع نسبت به این اقدام تروریستی است.

از طرف دیگر از آنجایی که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر گفت‌وگو و دوری از تنش بوده است هیچ کس این حق را ندارد تا با سوءاستفاده از این سیاست ایران به خودش اجازه بدهد تا نسبت به کشورمان مرتکب اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی شده و نیرو‌های آن را به شهادت برساند.

حال اینکه با توجه به جنگ غزه امنیت منطقه غرب آسیا بسیار شکننده شده و آسیب جدی و اساسی دیده است و جهان باید فکری اساسی برای مهار سران و مقامات تندرو و جنگ‌طلب رژیم صهیونیستی کند؛ چراکه در صورت عدم کنترل اقدامات بی‌ثبات کننده تل‌آویو، روز‌های سخت و دشواری در انتظار منطقه خواهد بود.

هرچند جمهوری اسلامی ایران همانطور که حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های عید فطر در مصلی تهران فرمودند «کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند؛ رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد»، بالاخره رژیم صهیونیستی را در زمان و مکان مناسب تتبیه خواهد کرد تا علاوه بر اینکه بازدارندگی ایران را در مقابل این رژیم خبیث تقویت کند، تکرار جنایت‌های اینچنینی را قطع کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار