فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش:

پاسخ ایران به اسرائیل هوشمند و بازدارنده بود/ هیچ کشوری یارای مقابله سخت با جمهوری اسلامی را ندارد

امیر «شاطری» پاسخ ایران به اسرائیل را یک اقدام عزتمندانه، مقتدر، هوشمند و در عین حال بازدارنده دانست و گفت: این اقدام برای اسرائیل نیاز بود و مهم‌تر اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تا سرزمین‌های اشغالی فاصله داریم و کشورهای دیگر فکر می‌کردند «ما نمی‌توانیم».
کد خبر: ۶۶۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶ - 15April 2024

پاسخ ایران به اسرائیل هوشمند و بازدارنده بود/ هیچ کشوری یارای مقابله سخت با جمهوری اسلامی را نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، امیر سرتیپ دوم ستاد «جلیل شاطری» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش امروز (دوشنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی ما حضور مقتدرانه در مرزهای کشور است که در این زمینه قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را برعهده دارد و به نحو احسن از مرزها نگهداری کرده‌ایم.

وی در خصوص اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی، گفت: ما به اسرائیل حمله نکردیم بلکه این رژیم با عملکرد خودش خواست چون تجهیزات جمهوری اسلامی ایران جنبه بازدارندگی دارد اما زمانی که نیاز باشد از آن استفاده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش پاسخ ایران به اسرائیل را یک اقدام عزتمندانه، مقتدر، هوشمند و در عین حال بازدارنده دانست و عنوان کرد: این اقدام برای اسرائیل نیاز بود و مهم‌تر اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تا سرزمین‌های اشغالی فاصله داریم و کشورهای دیگر فکر می‌کردند «ما نمی‌توانیم».

امیر شاطری با بیان اینکه پهپادهای ایران گنبد آهنین را گیج کرده بودند و به خاطر پایین آوردن اهمیت کار به دروغ می‌گویند پهپادها را خنثی کردند، ابتدا پهپاد و در لابه‌لای آن موشک فرستادیم، اضافه کرد: پیام اقدام دفاعی این بود که اسرائیل و آمریکا دورترین نقطه یا نزدیک‌ترین نقطه باشد این توان را داریم تا شما را بزنیم، توان و تاکتیک داریم و آموزش‌های ما بر آموزش‌های شما می‌چربد.

وی با تأکید بر اینکه به این توانمندی، اقتدار، توان رزم و بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچ کشوری یارای مقابله سخت با جمهوری اسلامی ایران را ندارد، تصریح کرد: امروز یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی در تمامی حوزه‌هاست لذا کار دفاعی، ساخت تجهیزات، موشک‌های دور برد، سلاح‌های نقطه‌‌زن و دوربرد برای حفظ اقتدار نظام و بازدارندگی کشور است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با اشاره به ۲۹ فروردین روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: ۲۹ فروردین بازخوانی اقتدار هشت سال دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی است پس لازم و ضروری بوده که هر سال این روز را پرقدرت تر و با صلابت‌تر از سال گذشته گرامی بداریم.

امیرشاطری اضافه کرد: نیروهای مسلح کشور ولایی و ولایتمدار هستند، حرفشان را فقط از لسان مبارک رهبر معظم انقلاب می‌شنوند و تابع اوامر معظم له بوده، هستیم و خواهیم بود لذا همیشه همانند یک دژ مستحکم در برابر دشمنان ایستاده و خواهیم ایستاد که همین عامل اقتدار ما شده است.

وی از اجرای ۱۲ برنامه شاخص در ۲۹ فروردین در استان خبر داد و افزود: اجرای مراسم رژه در مرکز استان و شهرستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، عملیات سقوط آزاد چتربازان ارتش و ارائه خدمات بهداشتی، پزشکی و رفاهی به مردم شهرستان‌ها در قالب قرارگاه جهادی صیاد شیرازی، ارائه اقدامات پزشکی، دندانپزشکی، امور ساختمانی، عمرانی، خدماتی، فرهنگی، فنی و بسته‌های حمایتی در میاندشت درمیان بخشی از برنامه‌های روز ارتش است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش معنویت محور با آموزش‌های ایرانی، انقلابی و اسلامی است، گفت: راهبرد و تاکتیک ما بر مبنای آموزش‌های داخلی و برای حفظ منافع ملی است و امروز باید با افتخار اعلام کنیم که با همه محدودیت‌ها و مشکلات، متکی بر تجهیزات داخلی هستیم.

امیر شاطری با اشاره به اینکه امروز تجهیزات ما بومی و اکثر آن‌ها ساخت خودمان در کشور است، متذکر شد: زمانی که عده‌ای به فکر اضمحلال ارتش بودند، اگر امام خمینی (ره) از ارتش حمایت نمی‌کرد به یقین بعد از ارتش دنبال روحانیت و سپس مردم می‌رفتند و انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید یا ادامه نداشت.

وی آبرسانی به برخی روستاها و شهرهای استان و حضور در برنامه‌های فرهنگی متعدد، احداث ۲۶۴ واحد مسکونی با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در بیرجند، احداث پادگان در شهرستان‌های قاینات و نهبندان، کاشت درخت با کمک خیران، اشتغالزایی برای ۲۰ خانوار با خرید احشام، احداث قرارگاه مجتمع مهارت‌آموزی با همکاری فنی و حرفه‌ای و تأمین تجهیزات با ۱۲ رشته مهارتی، راه‌اندازی باشگاه بدنسازی و سالن تیراندازی برای استفاده عموم را بخشی از اقدامات ارتش ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها