عده ای در کشور دل به معارف غربی می دهند

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: متاسفانه گاهی عده ای در داخل دل به معارف و ارزش های غربی می دهند و از معارف دینی فاصله می گیرند، بی شک نتیجه چنین روندی اضمحلال و انحطاط در جامعه است.
کد خبر: ۶۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ - 13January 2016

عده ای در کشور دل به معارف غربی می دهند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه  هیات عمومی دیوان اظهار داشت: اخیرا یکی از مسئولان عالی رتبه سیاسی آمریکا تصریح کرده که ما در جریان اتفاقات سال ۱۳۸۸ کوتاه آمدیم و باید بیش از این از مخالفین نظام حمایت و دفاع می کردیم.

وی افزود: با این اظهارات دلسوزی ما برای کسانی است که برای به دست آوردن پست و مقام، جامعه را گمراه و با بیان حرف هایی که مورد پسند غرب و آمریکاست، در جامعه و امت اسلامی ایجاد اختلاف می کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه اینها به تعبیر قرآن دین خود را به دنیا می فروشند، اضافه کرد: دشمن همواره برای ریشه کن کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال فتنه گری است و اگر ما هوشیار نباشیم و تامل نکنیم، گرفتار این فتنه ها خواهیم شد.

منتظری گفت: برای مقابله با این فتنه ها مسیر صلاح و درست این است که جامعه به خصلت سداد یعنی درستکاری، راستگویی، تعقل و استقامت در امور آراسته شود.

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه ای مبنای فکری و اساس کارش معارف الهی باشد، دچار انحطاط نخواهد شد، خاطر نشان کرد: متاسفانه گاهی عده ای در داخل دل به معارف و ارزش های غربی می دهند و از معارف دینی فاصله می گیرند، بی شک نتیجه چنین روندی اضمحلال و انحطاط در جامعه است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: آسیب شناسی ما در جوامع اسلامی و غربی حاکی از آن است که جامعه ای که از معنویات و از روحیات و خصلت های انسانی و الهی به دور باشد، جامعه رو به کمال نخواهد بود، ولو اینکه در ظاهر پیشرفت داشته باشد.

منتظری با توجه به اخبار و رویدادهایی مبنی بر آمار بالای آزار و اذیت جنسی در کشورهای اروپایی و ناتوانی آنان در حل مساله مهاجران جنگی و اظهار عجزشان در این ارتباط، همه این گرفتاریها را ناشی فاصله گرفتن از معنویت و دین دانست. 

وی در ادامه با اشاره به فرمایش گرانقدر رسول گرامی اسلام(ص) به عنوان راه حلی برای حل مسائل فردی و اجتماعی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند، «از خداوند متعال درستکاری، راستگویی، تعقل و استقامت در امور (سداد) را طلب کنید و پس از اینکه این خصلت ارزشمند را در شما به وجود آورد، سداد عمل را به صورت ویژه از او بخواهید».

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان گفت: بی شک هر جامعه ای که دارای این خصلت شود، راه نجات را پیدا خواهد کرد.

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار