مراسم نهمین سالگرد نخستین شهید روحانی مدافع حرم برگزار شد

مراسم نهمین سالگرد شهادت نخستین روحانی شهید مدافع حرم حجت الاسلام «مالامیری» همزمان با سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در منزل این شهید در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ - 19April 2024

مراسم نهمین سالگرد شهادت حجت الاسلام «محمدمهدی مالامیری» برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم نهمین سالگرد شهادت نخستین روحانی شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی مالامیری» با حضور جمعی از ارادتمندان شهدا در منزل این شهید در قم برگزار شد.

در مراسم فوق، حجت‌الاسلام والمسلمین «قدمعلی اسحاقیان» آزاده دوران دفاع مقدس و از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی با اشاره به فضیلت شهدای مدافع حرم از جمله شهید مالامیری اظهار داشت: اگر افرادی مثل این شهدای عزیز در زمان ائمه (ع) بودند، اجازه نمی‌دادند که قبور ایشان توسط وهابیت پست و فرومایه تخریب شود.

وی افزود: حماسه شهدای مدافع حرم موجب شد تا حرم‌های اهل بیت (ع) از آسیب و گزند دشمنان اسلام در امان بماند و در این زمینه باید قدردان شهیدان عزیزی باشیم که غریبانه جان خویش را در راه دفاع از آن حرم‌های نورانی تقدیم کردند.

مجتبی سیاری راوی جبهه مقاومت نیز در این مراسم، فضایل و کراماتی از شهدای عزیز بخصوص شهید مالامیری بازگو کرد و حرکت در مسیر نورانی شهیدان را گره گشای جامعه از انواع آسیب‌ها برشمرد.

قرائت دلنوشته توسط دانش آموز زهرا سادات نواب در مورد شهید مالامیری و مرثیه سرایی عباس کاویانی با موضوع اهل بیت (ع) و غربت قبور امامان بقیع (ع) از بخش‌های مراسم سالگرد این روحانی شهید والامقام بود.

روحانی شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری متولد ۲۶ خردادماه ۱۳۶۴ در قم بود؛ پدر وی اصالتاً اهل کجور و مادرش از سادات خاندان حسینی شهرستان آمل مازندران است.

شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری مسلط به زبان عربی و انگلیسی بود و پایان‌نامه ارشد خود را به زبان عربی نوشت. زمان دفاع از پایان‌نامه دکترایش بود که به سوریه رفت.

این شهید عزیز ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴ مصادف با اول ماه رجب، سالروز میلاد امام محمد باقر (ع)، همراه با جمعی از رزمندگان تیپ فاطمیون در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه جا ماند.

پیکر شهید مالامیری ۶ سال بعد در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ شناسایی و به میهن اسلامی بازگشت و پس از مراسم تشییع باشکوه در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها